• بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ
  • بي‌ واي‌ دي يوان‌ آپ

کوچک‌ترین محصول برند چینی

معرفی بی‌ وای‌ دی یوان‌ آپ

19 بهمن 1402 19:16

شرکت بی وای دی با معرفی یک کراس‌­اور جمع‌وجور به نام یوآن آپ (Yuan Up) تنوع محصولات خود را افزایش داده است.

مشخصات فنی بی وای دی یوان آپ

این خودروی برقی براساس ویرایش سوم پلتفرم e-platform شکل گرفته و تعلیق آن در محور جلو به صورت مک­‌فرسون و در عقب به صورت نیمه مستقل با ستون پیچشی طراحی شده است.

بی وای دی یوآن آپ به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که در دو نسخه با 95 یا 177 اسب‌­بخار قدرت عرضه خواهد شد. مجموعه باتری نیز در دو ظرفیت 32 یا 45.1 کیلووات ساعت، برد حرکتی 301 یا 401 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم خواهد کرد.

بد نیست بدانید که پیشرانه‌ها و همچنین مجموعه باتری LFP مورد استفاده برای یوان آپ توسط زیرمجموعه‌­های بی وای دی یعنی Hefei و Wuwei Findream تولید خواهد شد.

طراحی بی وای دی یوان آپ

یوان آپ به عنوان عضوی از محصولات بی‌وای‌دی، تا حد زیادی به مدل جدید سانگ L شباهت دارد. سقف پانوراما (سفارشی)، باله عقب و رینگ‌های 16 یا 17 اینچی، از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو به شمار می‌­آید. ابعاد بدنه بی وای دی یوآن آپ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.31، 1.83، 1.675 و 2.62 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات بی وای دی یوان آپ

اما در فضای کابین با طرحی باکیفیت و چشم‌نواز مواجه هستیم که مواردی همچون دسته دنده کریستالی، دکمه‌های فلزی، سقف پانوراما و حتی نمایشگر تابشی روی شیشه جلو را به همراه دارد، امکاناتی که معمولا در خودروهای بسیار گران‌تر قابل مشاهده است.

از مهمترین تجهیزات رفاهی بی وای دی یوآن آپ می­‌توان به کلاستر 8.8 اینچی، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی و شارژر بی‌سیم اشاره کرد. صندلی‌های عقب این خودرو نیز علاوه بر قابلیت تا شدن پشتی، پشت­‌سری سرنشین وسطی را نیز به همراه دارد، که همچنان در بسیاری از خودروهای چینی مشابه، نصب نمی‌­شود.

قیمت بی وای دی یوان آپ

فروش بی وای دی یوآن آپ از مارس 2024 و با قیمت پایه صد هزار یوان (در حدود 14 هزار دلار) به فروش می‌­رسد.

انتظار می­‌رود که بی وای دی یوآن آپ با استقبال زیاد مشتریان مواجه شود. با توجه به برنامه­‌های این خودروساز چینی برای بازار اروپا، بعید نیست که یوآن آپ در قاره سبز هم به فروش برسد. بد نیست بدانید که عملیات ساخت کارخانه بی وای دی در مجارستان از مدتی قبل آغاز شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران