• کراس اور برقي هوزون نتا L
  • معرفي نتا L
  • معرفي نتا L
  • معرفي نتا L
  • معرفي نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L
  • کراس اور برقي هوزون نتا L

ارزان‌تر از رقبا!

معرفی هوزون نتا L

6 اردیبهشت 1403 17:09

شرکت نتا به عنوان زیرمجموعه Hozon Auto در سال 2018 تاسیس شده است. این شرکت در حال حاضر، مدل‌های آیا (V)، X ،S و GT را عرضه می‌کند. از میان این‌ها، فقط نتا S در هر دو نسخه برقی و هیبرید EREV به فروش می‌­رسد.

افزایش تعداد رقبا و البته جنگ قیمت میان خودروسازان در بازار چین، به فروش 127,496 دستگاهی نتا در سال 2023 منجر شد، که نه تنها نسبت به هدف‌گذاری این شرکت برای 250 هزار دستگاه بسیار کمتر بود، بلکه نسبت به سال 2022 هم 16.16 درصد کاهش نشان می­‌دهد. در سال 2024 هم وضعیت بهتر نشده است، چراکه فروش این برند رد سه ماهه نخست، به 14.969 دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 33.3 درصد کاهش یافته است. به هرحال نتا قصد دارد با عرضه محصولات جدید شامل استیشن واگن SS و کراس‌­اور L، افزایش صادرات و افزایش حضور در بازار کشورهای تایلند و مالزی، اوضاع را بهبود دهد.

طراحی نتا L

ابعاد بدنه نتا L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.77، 1.9، 1.66 و 2.81 متر اعلام شده است. بنابراین طول کلی و ارتفاع این خودرو نسبت به بی وای دی سانگ پلاس به ترتیب 15 و 8 میلیمتر کمتر است.

کراس اور برقی هوزون نتا L

نتا L براساس پلتفرم مشترک با مدل‌های S و GT به نام شانهای شکل گرفته است. هواکش بزرگ پایین سپر، چراغ سرتاسری عقب، تریم پلاستیک روی گلگیرها و دستگیره‌­های مخفی‌شونده، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو به شمار می­‌آید. بدنه این خودرو با ضریب درگ 0.258، با 5 رنگ مشکی Magic Night، سفید Comet، آبی Particle، نقره­ای Juechen و ترکیب سفید Comet با سقف مشکی همراه می­‌شود.

کابین و امکانات نتا L

در فضای کابین نتا L با 5 نفر ظرفیت، مواردی شامل دو نمایشگر 15.6 اینچی در مرکز و سمت راست داشبورد، صفحه نمایش باریک پشت فرمان، فرمان D-شکل با اهرم دنده روی آن، دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم، ماساژور برای ردیف جلو به همراه یخچال 6.6 لیتری بین آن‌ها، زیرپایی سرنشین جلو، سیستم صوتی با 16 بلندگو و زیرآرنجی و میزهای تاشو برای سرنشینان عقب جلب نظر می­‌کند.

کراس اور برقی هوزون نتا L

بنابر اعلام سازنده، چند حالت مختلف شامل karaoke ،pet، کمپینگ و غیره برای تنظیم حال و هوای کابین قابل انتخاب است. فضای 583 لیتری محفظه بار پس از تا کردن صندلی‌های عقب به 1434 لیتر افزایش می‌­یابد.

در کل به نظر می­رسد که از کابین Li L6 برای طراحی فضای داخلی نتا L الگوبرداری شده است.

از دیگر امکانات نتا L می‌­توان به رادارهای 5 میلیمتری، دوربین ثبت وقایع، دوربین 360، 12 رادار اولتراسونیک و دستیار رانندگی پیشرفته نتا شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار پارک و حفظ حرکت بین خطوط، اشاره کرد.

کراس اور برقی هوزون نتا L

مشخصات فنی نتا L

نتا L فعلا به صورت هیبرید EREV تولید خواهد شد. پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 91 اسب­‌بخار قدرت که روی محور جلو نصب شده است، فقط برای شارژ باتری‌ها کاربرد دارد. اما موتور برقی روی محور عقب با 231 اسب‌­بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور، چرخ‌های عقب را به گردش درمی‌­آورد.

مدل پایه با مجموعه باتری 30 کیلووات ساعت، می‌­تواند شتاب صفر تا صد 7.3 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعت را به ثبت برساند. برد حرکتی این مدل در دو حالت برقی و هیبرید به ترتیب 220 و 1250 کیلومتر (برمبنای CLTC) خواهد بود.

این ارقام در نسخه کامل‌تر با مجموعه باتری 40 کیلووات ساعت، به ترتیب 310 و 1300 کیلومتر (برمبنای CLTC) خواهد بود. شتاب صفر تا صد این مدل 5.1 ثانیه اعلام شده است. ذخیره باتری لیتیوم-یون این خودرو با اتصال به جریان سریع، ظرف 19 دقیقه از 30 به 80 درصد می­‌رسد. بنابر اعلام سازنده، نسخه برقی نتا L هم در آینده عرضه خواهد شد.

تعلیق نتا L به صورت مک‌فرسون در محور جلو و چند اتصالی در محور عقب طراحی شده است.

کراس اور برقی هوزون نتا L

قیمت نتا L

نتا L در چهار تریم با قیمت 129,900 تا 159,900 یوان (17,900 تا 22 هزار دلار) به فروش می­‌رسد. هرچند رقیب این خودرو یعنی Li L6 با قیمت پایه 249,800 یوان عرضه می­‌شود، اما باید توجه داشت که لی اتو L6، نیرومندتر و بزرگتر است و سامانه چهار چرخ محرک را نیز به همراه دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران