• نتا U برقي بهمن موتور

رونمایی دومین کراس‌اور تمام برقی بهمن

بررسی نتا یو بی ام کارز بهمن موتور (Neta U)

12 بهمن 1402 11:30

رونمایی نتا U در نمایشگاه تهران

بهمن 1402: شرکت بهمن موتور در غرفه خودروهای وارداتی BM CARS که در نمایشگاه خودرو تهران 1402 برپا شده بود، برای اولین‌بار از NETA U رونمایی کرد؛ محصولی تمام برقی که هرچند نخستین خودرو از برند نتا محسوب می‌شود، ولی آخرین خودرو وارداتی از این برند نخواهد بود!

خودرو NETA U بعد از کراس‌اور  DFSK E5، دومین کراس‌اور تمام برقی بهمن موتور است که به بازار ایران معرفی شده. همچنین با درنظر گرفتن سدان برقی هونگچی EQM5، نتا یو را باید سومین خودرو برقی بهمن موتور در بازار کشورمان بدانیم.


نتا؛ محصولی از شرکت هوزون

شرکت Hozon Auto در سال 2019 خودرو برقی نتا U را به بازار چین معرفی نمود و سپس برای سال 2022، نسخه به‌روزرسانی شده آنرا با نام NETA U-II معرفی کرد که حدود 18 تا 23 هزاردلار قیمت دارد.

ابعاد بدنه نتا U در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.53، 1.86، 1.628 و 2.77 متر اعلام شده است، که نسبت به مدل قبلی تغییری نشان نمی‌­دهد. همچون بسیاری از خودروهای جدید چینی، ستون C با رنگ مشکی تزئین شده است. سری جدید نتا U ، در چهار تریم و در شش رنگ بدنه، قابل انتخاب است.

امکانات نتا U بهمن موتور

براساس اطلاعاتی که بصورت رسمی توسط بهمن موتور منتشر شده است، برخی از امکانات مهم در خودرو نتا U عبارتند از:

. سیستم بازیابی انرژی ترمز
. رادار هشداردهنده حرکت بین خطوط (LDW)
. رادار هشداردهنده برخورد با عابرپیاده (PAS)
. ترمز پارک برقی (EPB) به همراه اتوهلد
. سنسور باد تایر (TPMS)
. شش ایربگ
. صندلی 6 حالته برقی راننده
. صندلی 4 حالته برقی سرنشین جلو
. مانیتور 8 اینچی
. آینه تاشو برقی به همراه گرمکن
. سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه عقب
. سیستم فیلتر هوای N95
. و ...

مشخصات فنی نتا U بهمن موتور

خودرو برقی نتا یو، در بازار چین در سه نسخه با شعاع حرکتی 400، 500 و 610 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) عرضه شده است. نسخه­‌ای که بیشترین شعاع حرکتی را ارائه داده، به موتور برقی با 228 اسب‌­بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که می‌­تواند ظرف 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. اما دو مدل دیگر، موتور برقی با 161 اسب‌­بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارند، که شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه را فراهم می­‌سازد.

حالا که با مدل‌های مختلف این خودرو برقی آشنا شدید، باید بگوییم که نسخه وارداتی شرکت بهمن موتور، دارای پیمایش 500 کیلومتری بوده و لذا، دارای موتور 161 اسبی است. در این نسخه، می‌توان با کمک شارژ سریع، 80 درصد ظرفیت باتری‌ها را تنها در 30 دقیقه شارژ کرد.


شرایط فروش نتا در ایران

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام اسپیس را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران