• 2025 نيو ET9
  • 2025 نيو ET9
  • 2025 نيو ET9
  • 2025 نيو ET9
  • 2025 نيو ET9
  • 2025 نيو ET9

چین در رقابت با اروپا

معرفی نیو ET9

4 دی 1402 18:00

مدل پرچمدار نیو ET9 در سال ۲۰۲۳ رونمایی و پیش‌فروش آن با قیمت ۱۱۲,۸۰۰ دلار آغاز شده است. این خودرو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ تحویل داده خواهد شد.

نیو قصد داشته که آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد. بنابراین ET9 پر از تکنولوژی‌های جدید است. معرفی کامل تکنولوژی‌های آن بیش از یک ساعت و نیم طول کشید. این معرفی توسط ویلیام لی، مدیرعامل شرکت، انجام شد.

رقبای اصلی آن در چین، ب‌ام‌و i7 و مرسدس بنز EQS هستند. نیو اعلام کرده که اولین مشتری که ثبت سفارش کند، ۱۰۰ ساعت خدمات رایگان دریافت خواهد کرد.

طراحی نیو ET9

نیو ET9، یک خودروی چهار نفره بزرگ با بدنه فست‌بک است. ابعاد آن به 5324/2016/1620 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری آن نیز 3250 میلی‌متر است. کاپ رینگ‌های ۲۳ اینچی آن، همانند کاپ رینگ‌های رولزرویس، ثابت است و لوگوی نیو همیشه خوانا خواهد بود. اسپویلر فعال عقب آن از جت الهام گرفته است.

2025 نیو ET9

کابین و امکانات نیو ET9

در نمای داخلی خودرو، تعدادی زیادی نمایشگر خواهید دید. صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۵.۶ اینچی است و دو صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی در عقب تعبیه شده. یک نمایشگر ۸ اینچی نیز روی کنسول عقب برای سرنشینان وجود دارد. میزهای تاشو و یخچال کوچک برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب را می‌توان تا ۴۵ درجه خم کرد.

تراشه ۵ نانومتری ADAS با نام NX9031 برای آن درنظر گرفته شده است، که با تراشه Qualcomm 8295 همکاری می‌کند. نیو نام این پلتفرم را ADAM 2.0 نهاده است. سیستم عامل کابین خودرو نیز SkyOS است.

2025 نیو ET9

همان طور که اشاره شد، سه لیدار وجود دارد. یکی بالای شیشه جلو و دوتا در نمای جانبی محصول.

مشخصات فنی نیو ET9

این سدان برقی از شارژ ۹۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، شارژ ۶۰۰ کیلووات و جریان ۷۶۵ نیز در دسترس است. باتری از سلول‌های استوانه‌ای 46105 تشکیل شده است، که تراکم ۲۹۲ وات ساعت به کیلوگرم دارد. این باتری‌ قابلیت تعویض نیز دارد.

نیو ET9 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد، که موتور جلویی ۱۸۰ کیلووات است. موتور عقب، ۳۴۰ کیلوواتی است که مجموع آن‌ها به ۶۹۷ اسب‌بخار می‌رسد.

2025 نیو ET9

این خودرو به سیستم Sky Ride مجهز شده است که شاسی هوشمند نیو است. چرخ‌های عقب تا ۸.۳ درجه فرمان‌پذیر هستند و تعلیق هیدرولیک فعال یکپارچه دارد. مدیرعامل نیو تاکید کرده که جدیدترین نسل پورشه پانامرا سیستم تعلیق غیریکپارچه داشته و بنابراین تعلیق نیو پیشرفته‌تر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران