چین در رقابت با اروپا

معرفی نیو ET9

7 دی 1403 21:30

شرکت نیو در رویدادی ویژه در شهر گوانگژو از سدان پرچمدار ET9 رونمایی کرده است. نیو قصد داشته که آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد. بنابراین ET9 پر از تکنولوژی‌های جدید است. رقبای اصلی آن در چین، ب‌ام‌و i7 و مرسدس بنز EQS هستند.

طراحی نیو ET9

ابعاد بدنه نیو ET9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.324، 2.016، 1.62 و 3.25 متر اعلام شده است. این خودرو به عنوان بزرگترین محصول نیو، به عنوان سدان معرفی شده اما ارتفاع و همچنین فرم نمای جانبی بدنه آن بیشتر به کراس‌اورهای کوپه شبیه است.

تایرهای 23 اینچ PZERO ساخت پیرلی و رنگ آبی Midnight سرامیک از دیگر ویژگی‌های انحصاری نیو  ET9 است.

به نظر می‌رسد که طراحان نیو در طراحی ET9 به مسائل شارژ باتری هم توجه داشته‌اند چراکه نسل سوم ایستگاه‌های تعویض باتری نیو از خودروهای با حداکثر فاصله محوری 3.3 متر پشتیبانی می‌کند. یک محفظه 105 لیتر هم در زیر کاپوت قرار دارد.

کابین و امکانات نیو ET9

از مهمترین امکانات رفاهی نیو  ET9 می‌توان به نمایشگر لمسی 15.6 اینچ، اهرم تعویض دنده روی ستون فرمان، صفحه نشان‌دهنده 48 اینچ باریک در سرتاسر عرض داشبورد، نمایشگر مجازی روی شیشه با قابلیت نمایش اطلاعات ایستگاه تعویض باتری و غیره، کنسول میانی و دو نمایشگر برای سرنشینان عقب، قابلیت تغییر زاویه پشتی صندلی عقب تا 45 و 135 درجه برای سرنشین سمت چپ و راست، میز تاشو، سقف پانوراما، محفظه سرد/گرمکن 10 لیتر با قابلیت تغییر دما از منفی 2 تا مثبت 55 درجه سانتیگراد، محفظه مخفی لوازم بین دو صندلی عقب، سیستم صوتی Nio LYRA 8.2.4.8 به قدرت 2800 وات با 35 بلندگو، روکش چرم ناپا، گرمکن و ماساژور تمام صندلی‌ها و تریم چوب، اشاره کرد.

در هنگام باز شدن درهای عقب که بدون نیاز به لمس انجام می‌شود، محوطه‌ای به مساحت 2 متر مربع نورپردازی خواهد شد.

سامانه خودران نیو  ET9 به یاری 31 حسگر از جمله سه لیدار و همچنین تعدادی دوربین، فعالیت می‌کند. بنابر اعلام سازنده، رانندگی این سامانه تا 20 برابر از انسان‌ها ایمن‌تر خواهد بود.

گذشته از 9 کیسه هوا، باید به قابلیت حرکت نیو  ET9 در صورت ترکیدگی تایر هم اشاره کنیم، که حتی در سرعت‌های زیاد هم می‌تواند خودرو را در خط مستقیم نگه دارد.

مشخصات فنی نیو ET9

نیو ET9 براساس پلتفرم NT 3.0 شکل گرفته، که نخستین سازه 900 ولتی ولتاژ بالا در چین است. بنابراین باتری این خودرو از حداکثر جریان 600 کیلووات و شارژر 5C پشتیبانی می‌کند.

بنابر اعلام نیو، با اتصال مجموعه باتری 120 کیلووات ساعت ET9 به جریان سریع، نیروی لازم برای پیمایش 255 کیلومتر در مدت 5 دقیقه حاصل می‌شود. برد حرکتی این خودرو برمبنای CLTC هم 650 کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر سیستم فرمان سیمی و فرمان‌پذیری محور عقب که شعاع گردش را به 10.9 متر کاهش می‌دهد، نیو ET9 به سیستم تعلیق هوشمند Skyride نیز مجهز شده است، که با کنترل مستقل هریک از چرخ‌ها، مجموعه را با سناریوهای مختلف رانندگی هماهنگ می‌کند.

نیو حتی در یک فیلم کوتاه، عملکرد تعلیق ET9 را از می‌باخ برتر دانسته است، هرچند که بسیاری از کارشناسان به صداقت این فیلم شک دارند و معتقدند که فاصله موانع با فاصله بین محورهای نیو ET9 منطبق شده است، تا خودرو بتواند پایدار باقی بماند.

یک موتور برقی 340 کیلووات (456 اسب‌بخار) به وزن 79 کیلوگرم روی محور جلو و یک موتور 180 کیلووات (241 اسب‌بخار) روی محور عقب نیو  ET9 نصب شده است. این خودرو می‌تواند ظرف 4.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

قیمت نیو ET9

نیو ET9 از مارس 2025 در چهار تیپ با قیمت 90,450، 94,550، 108 و 112 هزار دلار به مشتریان تحویل داده می‌شود. سری اول در تیراژ 999 دستگاه با برخی تفاوت‌ها در متریال کابین و نشان‌های ویژه، عرضه خواهد شد.

علاوه‌براین خریداران نیو ET9 می‌توانند سرویس BaaS یا اجاره باتری به مبلغ ماهیانه 1128 یوان (155 دلار) را نیز انتخاب کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران