• 2024 ب‌ام‌و M5 تورينگ

هدیه سال نو برای طرفداران استیشن¬ها

معرفی ب ام و M5 تورینگ

6 دی 1402 12:01

همزمان با تعطیلات سال جدید میلادی، شرکت ب ام و هم تصویری از نسل جدید M5 تورینگ را در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌­های اجتماعی، منتشر کرده است.

بدنه این استیشن واگن قدرتمند که در کنار درخت کریسمس قرار گرفته، با روکش استتاری خاصی پوشانده شده که بیشتر برای هدایای کریسمس مناسب است. روبان طلایی که روی سقف این خودرو قرار گرفته، بیننده را مطمئن می‌­کند که با یک هدیه سال نو از طرف ب ام و مواجه است.

مشخصات فنی ب ام و M5 تورینگ

ب ام و M5 تورینگ در سال‌های اخیر به عنوان یک خودروی کمیاب در بازار شناخته می­‌شود. نسل E34 فقط در تعداد 891 دستگاه تولید شد، درحالی‌که از نسل E61 نیز فقط 1025 دستگاه ساخته شده است. هر دوی این خودروها به نمونه‌هایی خاص تبدیل شدند، مخصوصا نسل E61 که پیشرانه 10 سیلندر با ساختار مشترک با خودروهای فرمول یک را در اختیار داشت.

2024 ب‌ام‌و M5 تورینگ

به نظر نمی‌­رسد که اتاق G99 از ب ام و M5 تورینگ به اندازه گذشتگان خود کمیاب و خاص باشد، اما در عصر حاضر که صنعت خودرو به تصرف خودروهای برقی و البته شاسی‌بلند درآمده، یک استیشن واگن V8 می‌­تواند مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

ب ام و M5 تورینگ G99 در کنار نسخه سدان با کد G90، همچنان با پیشرانه V8 تولید خواهند شد. البته این پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو با نیروی کمکی برقی همراه شده است، تا این خودروی 8 سیلندر پلاگین-هیبرید، بیش از 800 اسب­‌بخار قدرت در اختیار داشته باشد. بنابراین ب ام و M5 از نظر خروجی پیشرانه، در جایگاهی میان نسخه­‌های استاندارد و Label از شاسی بلند XM قرار خواهد گرفت.

برنامه تولید و عرضه ب ام و M5 تورینگ

از آنجا که نسخه استاندارد ب ام و سری 5 تورینگ هنوز وارد بازار نشده است، بعید است که M5 تورینگ به زودی وارد بازار شود.

ب ام و سری 5 تورینگ در اوایل سال 2024 و همزمان با همتای برقی خود یعنی i5، رونمایی خواهد شد. انتظار می­‌رود که M5 تورینگ هم چند ماه بعد عرضه شود.

2024 ب‌ام‌و M5 تورینگ

با استناد بر خبرهای تایید نشده، احتمال دارد که نسل جدید M5 تورینگ در ایالات متحده هم عرضه شود. در صورت صحت این خبر، ب ام و می‌­تواند در آن کشور هم با آئودی RS6 آوانت و مرسدس AMG E63 استیت رقابت کند.

نسل فعلی M5 در نسخه سدان با قیمت پایه 107.900 دلار برای مدل 2023 به فروش می‌­رسد، بنابراین می­‌توان اطمینان داشت که M5 تورینگ با رقمی بالاتر از صد هزار دلار عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران