• هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N
  • هيونداي آيونيک 5 N

کراس‌اور برقی با 641 اسب‌بخار قدرت

معرفی هیوندای آیونیک 5 N

24 تیر 1402 18:15

همزمان با برگزاری فستیوال سرعت گودوود، نسخه N از هیوندای آیونیک 5 نیز معرفی شده است. هیوندای از این مدل به عنوان نخستین گام در استراتژی جدید خود در عرضه محصولات برقی یاد کرده است.

آیونیک ۵ به عنوان شاسی بلند سال 2023، از نگاه نشریه موتور ترند انتخاب شد و حال نسخه تقویت شده آن آماده حضور در بازار می‌شود، خودرویی که از نظر فنی به کیا EV6 GT شباهت دارد.

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 5 N

هیوندای آیونیک 5 N به دو موتور برقی با مجموع خروجی 600 اسب‌­بخار قدرت و 740 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که با فعال شدن بوست N Grin، برای مدت 10 ثانیه به 641 اسب‌­بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می­‌یابد.

شتاب صفر تا صد هیوندای آیونیک 5 N در دو حالت عادی و بوست N Grin به ترتیب 3.5 و 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت نیز 260 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

هیوندای آیونیک 5 N

به یاری فناوری 800 ولتی شارژ سریع، می­‌توان ذخیره مجموعه باتری 84 کیلووات ساعت را ظرف 18 دقیقه از 10 به 80 درصد رساند. شعاع حرکتی هیوندای آیونیک 5 N اعلام نشده، ولی این عدد در مدل استاندارد بین 352 تا 426 کیلومتر است.

هیوندای ضمن خودداری از اعلام وزن آیونیک 5 N، آن را سنگین‌­تر از مدل استاندارد توصیف کرده است. لازم به یادآوری است که نسخه­‌های پایه SE و چهارچرخ محرک لیمیتد از آیونیک 5 به ترتیب 1785 و 2098 کیلوگرم وزن دارند.

رینگ‌های بزرگتر، تنظیم مجدد سیستم تعلیق، قطعات آئرودینامیک بدنه و بروزرسانی سامانه بازیابی انرژی از سیستم ترمز با N Pedal، از دیگر تغییرات ظاهری و فنی هیوندای آیونیک 5 N به‌شمار می‌­آید.

هیوندای آیونیک 5 N

سیستم ترمز این کراس‌اور برقی با چهار پیستون و دیسک‌های 15.75 اینچی در محور جلو و تک ­پیستون با دیسک‌های 14.17 اینچی در محور عقب، می­‌تواند در حالت عادی و با فعال شدن ABS، نیروی بازدارنده‌­ای به میزان 0.6 و 0.2 جی را تولید کند.

ویژگی‌های اسپرت هیوندای آیونیک 5 N

چندین فناوری جالب در آیونیک 5 N استفاده شده است، مثل N Battery که باتری خودرو را برای استفاده در دو حالت درگ (با تمرکز بر پیمایش بیشتر) و مسابقه‌­ای یا Track (با استفاده حداکثری از نیروی پیشرانه) آماده می‌­کند.

فناوری حالت رانندگی N Race، دو وضعیت استقامتی و اسپرینت را ارائه نموده است، که اولی با کاهش حداکثر قدرت، امکان رانندگی‌ طولانی‌تر در پیست را فراهم می‌­کند، درحالی‌که دومی حداکثر قدرت را در اولویت قرار می‌دهد.

لانچ کنترل N هم در سه تنظیم متفاوت، سریع‌ترین شروع حرکت را برای خودرو ممکن می­‌سازد.

هیوندای آیونیک 5 N

سامانه N Drift Optimizer، به راننده برای دریفت با این خودرو یاری می­‌رساند درحالی‌که سامانه تقسیم گشتاور N در کنار دیفرانسیل لغزش-محدود برقی، 11 تنظیم گوناگون را ارائه می­‌دهد.

برای افرایش هیجان رانندگی، دو سامانه N e-Shift و N Active Sound هم درنظر گرفته شده است، که اولی، با کنترل گشتاور و ایجاد تکان‌های مصنوعی مشابه تعویض دنده در خودروهای دیفرانسیل-عقب، احساس گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در مدل‌های N بنزینی هیوندای را شبیه‌سازی می‌کند. سامانه دوم هم به یاری هشت بلندگوی داخلی و دو بلندگوی خارجی، صدای پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مدل‌های N را شبیه­‌سازی می‌کند.

طراحی هیوندای آیونیک 5 N

ابعاد بدنه هیوندای آیونیک 5 N نسبت به مدل استاندارد، با افزایش 80 و 40 میلیمتری در طول و عرض و کاهش 20 میلیمتری ارتفاع مواجه شده است. علاوه بر تریم قطعات مشکی، برخی جزئیات نارنجی هم در سپر، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب دیده می‌­شود. رینگ‌های 21 اینچی آلومینیومی هم با تایرهای P-Zero ساخت پیرلی روکش شده است.

هیوندای آیونیک 5 N

از میان 10 رنگ قابل سفارش برای هیوندای آیونیک 5 N همچون طلاییGravity  مات یا نارنجی صدفی Soultronic، آبی N Performance در دو روکش براق یا مات به طور ویژه برای این مدل عرضه می­‌شود.

کابین و امکانات هیوندای آیونیک 5 N

در فضای کابین با روکش مشکی و جزئیات آبی، فرمان N با پدال‌های تعویض دنده، شیفترهای فلزی سامانه بازیابی انرژی ترمز و چندین دکمه برای تنظیمات گوناگون N مواجه هستیم. برای افزایش راحتی راننده، پد زانو و زیرآرنجی بزرگتر نصب شده و ارتفاع صندلی‌ها تا 2 سانتی‌متر کاهش یافته است. می­‌توان روکش چرم و پارچه یا چرم و آلکانترا مصنوعی را برای صندلی‌ها سفارش داد.

هیوندای آیونیک 5 N

قیمت هیوندای آیونیک 5 N

زمان عرضه و قیمت هیوندای آیونیک 5 N هنوز اعلام نشده است، ولی می­‌توان اطمینان داشت که این مدل از تریم لیمیتد آیونیک 5 با قیمت پایه 53,935 دلار، گران‌تر باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران