برنامه سبلان خودرو برای عرضه نسخه‌های بزرگ‌تر CRRC 

بررسی مینی بوس برقی سبلان خودرو (CRRC)

2 بهمن 1402 13:20

برنامه سبلان خودرو برای عرضه نسخه‌های بزرگ‌تر CRRC 

بهمن 1402: مینی بوس 5.3 متری برقی سبلان خودرو مایوان در نمایشگاه ایران شهر در معرض دید عموم قرار گرفت. برند CRRC یکی از برندهای نام‌آشنا در بازار  خودروهای تجاری چین است که طیف گسترده‌ای از محصولات برقی را به بازار عرضه می‌کند.

(عکس: عصر خودرو)

شرکت سبلان خودرو مایوان در نظر دارد تا بعد از این محصول به سراغ نسخه‌های 8، 12 و 18 متری این محصول نیز برود. طیف گسترده‌ای از این محصول ابتدا توسط  سبلان خودرو مایوان  وارد شده و  در پارت‌های بعدی در سایت این شرکت به تولید خواهد رسید.

اولین مینی بوس برقی در ایران

دی 1402: مینی‌بوس برقی جدید شرکت سبلان خودرو مایوان ، با حضور شهردار محترم تهران، معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر تهران، رونمایی شد. علیرضا زرین فکر، مدیر بازاریابی شرکت سبلان خودرو مایوان، توضیح داد این محصول تمام برقی قرار است یکم بهمن‌ماه در نمایشگاه "شهرایران" که توسط شهرداری  در مصلی تهران برگزار می‌شود، به‌طور رسمی معرفی شود.

این مینی‌بوس از یک موتوربرقی با توان خروجی 161 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که با یک‌بار شارژ کامل 220 کیلومتر را با 19 (11+7+1) سرنشین می‌پیماید. این مینی‌بوس تمام برقی علاوه بر کمک شایانی که به کاهش آلایندگی در کلان‌شهرها می‌کند، ازنظر ظاهری هم چهره خوبی دارد و نقش قابل قبولی در زیباسازی محیط شهری ایفا می‌کند.

وی افزود مینی‌بوس تمام برقی 5.3 متری جدید شرکت سبلان خودرو مایوان قرار است به یک بازیگر جدی در حمل‌ونقل درون‌شهری مبدل شود. این محصول با 5.3 متر طول، 2 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع یک محصول بهینه برای استفاده‌های حمل‌ونقل درون‌شهری به‌حساب می‌آید. وزن خالص این مینی بوس 3.5 تن و حداکثر وزن قابل‌تحمل آن 5 تن (2.2 تن محور جلو، 3 تن محور عقب)  است. سیستم پیشران تمام برقی این مینی‌بوس 161 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و باتری‌های آن با یک‌بار شارژ کامل توان حرکت برای 200 تا 220 کیلومتر را برای یک پیمایش با حداکثر ظرفیت مسافران و با حداکثر شیب روی در خود ذخیره می‌کنند. این مینی‌بوس از دو پک باتری با ظرفیت مجموع 86.18 کیلووات ساعت بهره می‌برد که توسط شرکت سبلان خودرو مایوان برای مدت 8 سال یا 700 هزار کیلومتر گارانتی می‌شود. شارژر تعبیه‌شده برای این مینی‌بوس یک نمونه 240 کیلوواتی است که می‌تواند 2 دستگاه مینی‌بوس را در یک و نیم ساعت به‌طور کامل شارژ کند. این اتوبوس با توجه به قوای محرکه به‌کاررفته‌اش می‌تواند تا 20 درصد شیب روی کند.

طبق گفته‌های آقای زرین فکر، ازجمله امکانات رفاهی این مینی‌بوس تمام برقی می‌توان به سیستم مالتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، صندلی چرمی باقابلیت تنظیم در 6 جهت برای راننده، ال ای دی فارسی و انگلیسی در جلو و عقب خودرو و سیستم سرمایشی و گرمایشی و بخار زدا اشاره کرد.  علاوه بر این‌ها، مینی‌بوس 5.3 متری سبلان خودرو به دوربین داخل کابین مجهز است که تسلط راننده را بر روی اتاق و پیاده و سوارشدن مسافران بیشتر می‌کند. همچنین سیستم تنظیم ارتفاع چراغ و سیستم پایش باد تایرها در این خودرو وجود دارد.

وی تاکید کرد شرکت سبلان خودرو مایوان برای موتور این محصول 8 سال ضمانت بی‌قیدوشرط، برای باتری‌ها 8 سال یا 700 هزار کیلومتر و برای اکسل جلو و عقب آن‌که از برند Shiyanbaikun هستند 8 سال یا 500 هزار کیلومتر ضمانت در نظر گرفته است. شایان‌ذکر است که استفاده از خودروهای تمام برقی در حمل‌ونقل شهری می‌تواند کمک به سزایی به کاهش آلایندگی بکند که این موضوع در کلان‌شهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و ... بیشتر نمود پیدا می‌کند.

نمایشگاه «شهرایران» از 1 تا 3 بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

 
دیدگاه کاربران