• 2024 هيونداي کرتا
  • 2024 هيونداي کرتا
  • 2024 هيونداي کرتا
  • 2024 هيونداي کرتا
  • 2024 هيونداي کرتا

دنباله‌روی ادبیات طراحی جدید

معرفی هیوندای کرتا 2024

24 دی 1402 18:00

هیوندای کرتا از مدت‌ها پیش در کشورهای جنوب‌شرقی آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی به فروش می­‌رسد، اما حالا نسخه بروزرسانی شده از این خودرو در محل اصلی تولید یعنی هند معرفی شده است.

طراحی و امکانات هیوندای کرتا 2024

چهره هیوندای کرتا نسخه بازار هند به لطف طراحی جدید چرا‌غ‌های جلو و عقب و نصب دیلایت‌های L-شکل، حالا به نسل جدید سانتافه و اکستر شباهت دارد.

در فضای کابین هیوندای کرتا هم با طراحی متفاوت داشبورد، دو نمایشگر یکپارچه و انتقال دریچه‌­های تهویه به ارتفاع پایین‌­تر مواجه هستیم. در تصاویر قبلی، یک نمایشگر مجزا برای سیستم تهویه نیز دیده می­‌شد، که در تصاویر فعلی وجود ندارد. بنابراین احتمال دارد که این ویژگی در تریم‌های کامل نصب شود.

2024 هیوندای کرتا

هیوندای کرتا در بازار هند همراه با دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز پارک و دستیار حرکت بین خطوط عرضه خواهد شد. در تریم کامل، تهویه صندلی‌های جلو و سقف پانوراما هم موجود است.

مشخصات فنی هیوندای کرتا 2024

مدل جدید هیوندای کرتا به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ T-GDI با 160 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که در کیا سلتوس هم شاهد استفاده از آن هستیم. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.

البته مشتریان هندی همچون قبل، می­‌توانند پیشرانه 1.5 لیتری MPI تنفس طبیعی با 115 اسب­‌بخار قدرت یا پیشرانه 1.5 لیتری CRDi دیزل با 116 اسب­‌بخار قدرت را نیز سفارش دهند. این پیشرانه­‌ها با گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار و همچنین CVT قابل سفارش است.

2024 هیوندای کرتا

برنامه عرضه هیوندای کرتا 2024

نمایندگان هیوندای در هند، پذیرش سفارش برای نسخه جدید هیوندای کرتا را آغاز کرده‌­اند، هرچند که قیمت این خودرو همزمان با رونمایی رسمی در 16 ژانویه اعلام خواهد شد.

نسخه بدنه-بلند از هیوندای کرتا که با نام آلکازار در هند به فروش می‌­رسد،  در آینده نزدیک دستخوش بروزرسانی خواهد شد. انتظار داریم که نسخه هیوندای کرتا در اوسط سال 2024 در برزیل هم معرفی شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران