• معرفي تاتا پانچ مدل ????
  • معرفي تاتا پانچ مدل ????

اقتصادی ترین شاسی‌بلند در هند

معرفی تاتا پانچ مدل ۲۰۲۴

25 دی 1402 23:00

پانچ، کوچک‌ترین و اقتصادی‌ترین شاسی بلند در هند است که اکنون نسخه تمام الکتریکی آن معرفی شده است. قبلا نسخه بنزینی و CNG آن عرضه شده بود.

نسخه تمام الکتریکی، فیس‌لیفتی از نسخه بنزینی مدل ۲۰۲۱ است. البته پلتفرم آن نیز اکنون یک پلتفرم تمام الکتریکی است.

طراحی و امکانات تاتا پانچ الکتریکی

نسخه الکتریکی یک چهره جدید با چراغ‌های LED سرتاسر عرض خودرو، ورودی عمودی سپر با چراغ‌های جلو اصلی، جلوپنجره کوچک و پورت شارژ در قسمت جلو، دارد. نمای جانبی و عقب، تقریبا مشابه نسخه احتراقی است. در فضای داخلی یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تعبیه شده است و در مدل های پایه، دو نمایشگر ۷ اینچی وجود دارد.

نسخه الکتریکی، علی‌رغم شباهت نمای جانبی، طبق پلتفرم ALFA (Agile Light Flexible Advanced Architecture) ساخته شده است. تاتا مشخصات دقیق را اعلام نکرده، اما می‌دانیم که در دو نسخه استاندارد و کشیده وجود دارد. البته اطلاعات کمی درباره این نوع معماری و پلتفرم دردسترس است.

مشخصات فنی تاتا پانچ الکتریکی

معماری acti.ev  با تنظیمات دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و AWD سازگار است. ظرفیت‌های مختلفی نیز برای باتری وجود دارد. این باتری‌ها، بسته به مدل خودرو، برد ۳۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهند و با شارژ سریع سازگار هستند. پلتفرم اسنپدراگون دیجیتال Chassis با Qualcomm، از به روزرسانی‌های OTA و 5G پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم جدید با تمرکز بر ایمنی و با + ADAS سطح دو طراحی شده است.

قیمت تاتا پانچ الکتریکی

تاتا پیش سفارش‌های پانچ برقی را دریافت کرده، اما هنوز قیمت محصول را اعلام نکرده است. طبق خبرگزاری Autocar India، قیمت آن باید بین ۱۲,۰۲۵ تا ۱۵,۶۳۲ دلار باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
Rsh7 1402/10/26
آقا این ماشین منوخیلی یاد ماشین کپچر رنو انداخت مخصوصا پشت و صندق ماشین خیلی شباهت داره
پاسخ
0
0
0