• آمار فروش کاديلاک 2023
  • آمار فروش کاديلاک در 2023
  • آمار فروش کاديلاک در 2023
  • آمار فروش کاديلاک در 2023

امیدواری برای مدل CT5

آمار فروش کادیلاک در سال 2023

11 بهمن 1402 18:53

با افزایش استقبال از خودروهای کراس‌­اور و شاسی بلند، فروش خودروهای سدان رو به افول گذاشته و حتی بسیاری از مدل‌های این رده، از خط تولید خارج شده‌­اند. اما کادیلاک CT5 می­‌تواند شاهدی برای این ادعا باشد که فعلا نباید از خودروهای سدان نا امید شد.

بنابر اعلام خودروساز آمریکایی، CT5 به پرفروش‌­ترین محصول کادیلاک در سال 2023 تبدیل شده، امری که به لطف فروش زیاد این خودرو در چین و ایالات متحده حاصل شده است.

در نشست خبری که اخیرا با حضور قائم مقام بخش جهانی کادیلاک یعنی آقای جان راث برگزار گردیده، به افزایش 9 درصدی فروش کلی برند کادیلاک در ایالات متحده نیز اشاره شده است.

آقای راث تاکید داشته که موفقیت کادیلاک CT5 را نمی‌­توان متکی به مشتریان چینی دانست. البته هنگامی که از کادیلاک در مورد آمار فروش در سایر کشورها سوال شد، این شرکت اعلام نموده که از قصد ندارد جزئیات فروش خود در کشورهای مختلف را در اختیار رسانه­‌ها قرار دهد. البته خودروساز آمریکایی از چین به عنوان بزرگترین بازار کادیلاک CT5 یاد کرده و خاطرنشان ساخته است که 20 درصد از کل فروش کادیلاک CT5 به بازار ایالات متحده تعلق دارد.

فروش کادیلاک CT5 در ایالات متحده با رشد 17 درصدی نسبت به سال قبل، به 18,593 دستگاه رسیده است. در میان محصولات کادیلاک، فقط مدل برقی لیریک، رشد فروش بیشتری را تجربه می­‌کند.

اما سدان درون‌سوز دیگر کادیلاک یعنی CT4، سال خوبی را پشت سر نگذاشته است چراکه فروش آن در آمریکای شمالی با کاهش 1.4 درصدی به 9.144 دستگاه رسیده است. این رقم برای خودرویی که به عنوان رقیب ب‌ام‌و سری 3 شناخته می­‌شود، باعث شرم‌ساری است. البته باید توجه داشت که برخلاف CT5، کادیلاک CT4 هنوز مورد به‌روز رسانی قرار نگرفته و شاید به همین دلیل، با بی‌­مهری خریداران مواجه شده است.

شرکت فورد از مدت‌ها پیش به عرضه مدل‌های سدان در ایالات متحده خاتمه داده و اصلا بعید نیست که در صورت ادامه روند فعلی، CT4 هم از خط تولید کنار برود. اما گذشته از همه این‌ها، به نظر می­‌رسد که کادیلاک CT5 بتواند به ادامه حیات در چند سال آینده، بیشتر امیدوار باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران