• داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر
  • داچيا سندرايدر

آماده رقابت در رالی داکار 2025

معرفی داچیا سندرایدر

13 بهمن 1402 20:46

به نظر می‌­رسد شرکت داچیا که از سال‌ها قبل به عنوان سازنده خودروهای اقتصادی شناخته می­‌شود، در حال انجام اقداماتی برای تغییر ذهنیت مشتریان نسبت به خود است. در راستای این هدف، داچیا از حضور در مسابقات رالی داکار و W2RC در سال 2025 خبر داده است.

نماینده داچیا در این رقابت‌ها یعنی خودروی باگی به نام سند رایدر (Sandrider)، براساس کانسپت مانیفستو 2022 و با استفاده از تجارب گروه رنو و شرکت بریتانیایی پرو درایو (Prodrive) طراحی و ساخته شده است.

مشخصات فنی داچیا سندرایدر

این نمونه آزمایشی که به منظور مطابقت با قوانین رده Ultimate T1+ طراحی شده، نیرومندترین خودروی ساخته شده در کل تاریخ فعالیت داچیا به شمار می‌آید.

قوای حرکتی داچیا سند رایدر از پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربوشارژ به دست می‌­آید. این موتور تزریق مستقیم، 360 اسب‌­بخار قدرت را در دورشمار 5 هزار دور بر دقیقه تولید می­‌کند. نکته جالب اینکه پیشرانه مذکور با سوخت مصنوعی سازگار شده که ترکیبی از هیبدروژن و CO2 است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌شود.

طراحی داچیا سندرایدر

بدنه داچیا سند رایدر بر رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی با تایرهای 37 اینچی بی‌اف گودریچ استوار شده است.

گذشته از وزن و خصوصیات ظاهری، آئرودینامیک هم یکی از مسائل مورد توجه در طراحی داچیا سند رایدر بوده است، به نحوی که طراحان موفق شده‌­اند ضریب درگ و میزان نیروی بالابرنده را به ترتیب 10 و 40 درصد نسبت به نمونه‌های مشابه، کاهش دهند. برای ساخت پنل‌های بدنه هم از فیبرکربن مقاوم به حرارت استفاده شده است.

برترین‌ها راننده‌ها برای مسابقه با داچیا سندرایدر

نمایندگان داچیا در در رالی داکار و W2RC در سال 2025، به همراه گروهی از افراد متخصص و رانندگان با تجربه به این رقابت‌ها وارد می­‌شوند. فابین لورکین به عنوان نقشه خوان در کنار سباستین لوب قرار می‌­گیرد، راننده­‌ای که 9 قهرمانی در مسابقات رالی را در کارنامه دارد. پابلو مورنو هم به عنوان نقشه خوان برای قهرمان رالی یعنی کریستینا گوتیرز هررو، فعالیت خواهد کرد.

در مسابقات رالی داکار هم ناصر العطیه با سابقه 5 قهرمانی مسابقات جهانی کراس کانتری، هدایت داچیا سند رایدر را برعهده می­‌گیرد.

بررسی و آزمایش بر داچیا سند رایدر تا قبل از نخستین حضور این خودرو در اولین رقابت یعنی رویداد Rallye du Maroc 2024، همچنان ادامه دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران