• بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6
  • بنز G کلاس منصوري گرونوس 6x6

G کلاس شش چرخ

معرفی منصوری گرونوس 6x6

16 بهمن 1402 11:50

پس از به‌روز رسانی اساسی مرسدس بنز G کلاس در سال 2018، جای خالی نسخه پیکاپ این خودرو همواره احساس می‌­شود. البته بسیاری از شرکت‌های تیونر تلاش کرده­‌اند، این جای خالی را به نحوی پر کنند.

نخستین و البته مهم‌ترین بازیگر این عرصه، شرکت برابوس بود که در سال 2020، نسخه شش چرخ از این خودرو را عرضه کرد. البته شرکت آمریکایی Pit26 و تیونر مشهور آلمانی یعنی منصوری هم از قافله عقب نیستند.

منصوری گرونوس 6x6، علاوه بر یک محور اضافه نسبت به پیکاپ G کلاس استاندارد، تغییرات دیگری شامل وینچ روی سپر جلو، ریل سقفی سفارشی، چهار چراغ سقفی، دو چراغ اضافه روی سپر جلو و مجموعه وسیعی از قطعات فیبرکربن که حتی دستگیره درها را شامل شده نیز به همراه دارد.

بنز G کلاس منصوری گرونوس 6x6

یکی از تفاوت‌های عمده میان دو محصول شش چرخ برابوس و منصوری، به درهای عقب ارتباط دارد، چرا که درهای عقب منصوری گرونوس 6x6 در خلاف جهت معمول باز می­‌شوند، عاملی که می­‌تواند در افزایش راحتی سوار شدن به این خودرو موثر باشد. بنابر اعلام تیونر آلمانی، کلیه موارد ایمنی در طراحی این درها مدنظر قرار داشته است.

نمونه حاضر در تصاویر با رینگ‌های 22 اینچی YN.5 منصوری همراه شده است، اما خریدار می­‌تواند رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای آفرود را سفارش دهد.

افزایش طول شاسی، اضافه کردن محور سوم، تغییر در سیستم تعلیق و نصب محفظه بار سفارشی، از دیگر تغییرات فنی این خودرو به شمار می‌­آید.

بنز G کلاس منصوری گرونوس 6x6

بخش اعظم فضای کابین منصوری گرونوس 6x6 شامل فرمان، کنسول میانی، پوشش داخلی درها و حتی کف اتاق با چرم آبی روشن روکش شده است. بیش از 3 هزار چراغ LED کوچک روی پوشش داخلی سقف هم نمایی مشابه با ستارگان آسمان پدید می‌­آورد.

قوای حرکتی منصوری گرونوس 6x6 از موتور 4 لیتری V8 توئین توربو تامین می‌شود. به لطف نصب توربوشارژهای نیرومند با فشار حداکثر 3.5 بار، اینترکولرهای جدید، انژکتورهای متفاوت، طراحی جدید مسیر ورود و خروج هوا و همچنین برنامه­‌ریزی مجدد پیشرانه، خروجی این پیشرانه از 585 اسب­‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور به 900 اسب­‌بخار قدرت و 1200 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. سیستم انتقال قدرت نیز به قفل دیفرانسیل تقویت­‌شده مجهز شده است.

منصوری قصد دارد فقط 10 دستگاه گرونوس 6x6 تولید کند. همچون بسیاری از محصولات دیگر منصوری، قیمت این خودرو نیز اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران