• پايان توليد ميني کلاب‌من
  • پايان توليد ميني کلاب‌من
  • پايان توليد ميني کلاب‌من

خروج استیشن به نفع کراس‌اورها

پایان تولید مینی کلاب‌من

22 بهمن 1402 10:55

با خروج آخرین نمونه از مینی کلاب‌من از خط تولید شرکت سازنده در شهر آکسفورد بریتانیا، یک خودروی درون‌سوز دیگر جای خود را به مدل‌های برقی و کراس‌اور می‌دهد.

در سپتامبر 2023 یعنی چند ماه پس از معرفی نسخه فاینال ادیشن کلاب‌من در آوریل، شرکت مینی از عدم تمایل به عرضه نسل بعدی این خودرو خبر داد.

از مجموع 1969 دستگاه مینی کلاب‌من فاینال ادیشن، کمتر از 100 دستگاه به ایالات متحده راه پیدا کرد. این خودروی 50 هزار دلاری با جزئیات مسی رنگ، به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 186 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور، مجهز شده بود.

پایان تولید مینی کلاب‌من

ظاهرا مینی قصد دارد پس از اعمال تغییراتی در خط تولید کلاب‌من، نسخه کراس‌اور و البته پرطرفدار مینی یعنی کانتری‌من را در این خط جایگزین کند. مینی Aceman هم در جایگاه پایین‌تر از کلاب‌من در این خط تولید خواهد شد، تا سبد محصولات مینی با کمبود چندانی مواجه نباشد.

خانم Stefanie Wurst که مدیریت برند مینی را برعهده دارد، در سال گذشته هم به فروش دوبرابری کانتری‌من نسبت به کلاب‌من اشاره کرده بود. بنابراین به راحتی می‌شد حدس زد که شرکت مینی برای انتخاب میان این دو گزینه، تصمیم سختی در پیش نداشته باشد.

مینی کلاب‌من کلاسیک در فاصله سال‌های 1969 تا اوایل دهه 80 میلادی روی خط تولید قرار داشت. جانشین مدرن این خودرو در سال 2007 از راه رسید و تا همین اواخر، تولید می‌شد. در مجموع تعداد 1.1 میلیون دستگاه از این نسل تولید شده است.

مینی قصد داشت در سال 2013 مدل جدیدی به نام کلاب‌ون را براساس کلاب‌من، تولید کند. نخستین محصول چهار چرخ محرک مینی یعنی کلاب‌من All-4 هم در سال 2016 رونمایی شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران