• ب‌ام‌و XM خودروي ايمني پيست Mount Panorama
  • ب‌ام‌و XM خودروي ايمني پيست Mount Panorama
  • ب‌ام‌و XM خودروي ايمني پيست Mount Panorama
  • ب‌ام‌و XM خودروي ايمني پيست Mount Panorama

حضور دوباره BMW در پیست Mount Panorama

انتخاب ب ام و XM به عنوان خودروی ایمنی

3 اسفند 1402 10:16

پیست معروف Mount Panorama استرالیا، میزبان مسابقه ۱۲ ساعته Repco Bathurst است. این مسابقه، یک سیفتی‌کار (خودرو ایمنی) جذاب داشت که توجه‌ها را جلب می‌کرد؛ یک دستگاه ب‌ ام‌ و XM.

مسئولان این رویداد یک قرارداد چند ساله با BMW M دارند. قرار بود مدل سبک‌تر و چابک‌تری برای سیفتی‌کار باشد، اما XM انتخاب شد.

این خودرو محصول محبوبی است و نسخه سیفتی‌کار آن با کاور جذاب دو رنگ حاضر شده است. بخش جلوی خودرو مشکی مات بوده و انتهای خودرو به طلایی می‌رسد. جزئیات ویژه خودرو ایمنی به آن اضافه شده و یک لایت بار روی سقف آن دیده می‌شود.

ب‌ام‌و XM خودروی ایمنی پیست Mount Panorama

مدیر کل ب‌ ام‌ و استرالیا اظهار کرده که بازگشت این شرکت به پیست Mount Panorama به عنوان سیفتی‌کار، تعهد ب‌ ام‌ و را به موتوراسپرت و خودروهای با کارایی بالا نشان می‌دهد.

ب ام و XM جزء کلیدی این همکاری جدید است و منتظریم تا نسخه ۲۰۲۴ آن در این رویداد ارائه شود. علاوه بر خودرو ایمنی، به عنوان یک ترانسفر لوکس برای مهمانان  نیز عمل می‌کند.

این نسخه از XM پیشرانه V8 توئین توربو با حجم ۴.۴ لیتر دارد و با یک موتور الکتریکی نیز همراه است. نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خروجی آن به ۶۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۷۹۹ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران