انتشار جدیدترین جزئیات از XM پلاگین هیبرید

با وجود افزایش توجه خودروسازان به ساخت مدل‌‌های برقی، هنوز راه طولانی تا حذف کامل پیشرانه درون­‌سوز از این صنعت باقیمانده است. برای پر کردن فاصله بین خودروهای برقی و درون­سوز، تنوع نمونه­‌های پلاگین-هیبرید در حال افزایش است. ب‌ام‌و هم از این روند پیروی کرده و علاوه بر محصولات فعلی، مدل‌های جدید همچون سری XM را برای ورود به بازار آماده می­‌سازد.

قوی­‌ترین نسخه ب‌ام‌و XM در کنار فناوری پلاگین-هیبرید، به پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو مجهز خواهد شد، که آن را به قدرتمندترین محصول تولید انبوه ب‌ام‌و تبدیل خواهد کرد. این شاسی­‌بلند پلاگین-هیبرید نخستین بار در نوامبر گذشته و به عنوان یک کانسپت رونمایی شد. با تصاویر مخفیانه‌­ای که از نمونه آزمایشی XM منتشر شده است، می­‌توان دریافت که طراحی آن با نسخه کانسپت تفاوت چندانی ندارد.

کمی از ضخامت پوشش‌های استتاری روی بدنه کاسته شده و به همین واسطه می­‌توان جزئیاتی همچون طرح سپر جلو را تشخیص داد که گویا کمی از فرم زاویه‌­دار نسخه کانسپت فاصله گرفته است. البته با توجه به اعلام ب‌ام‌و درباره شباهت 90 درصدی نسخه تولیدی با  کانسپت XM، نمی­‌توان انتظار داشت که با تفاوت­‌های اساسی روبرو باشیم.

براساس برخی شایعات، ب‌ام‌و قصد دارد XM را در سه سطح از توان پیشرانه به مشتریان عرضه کند، که قوی­‌ترین نسخه در کنار فناوری پلاگین-هیبرید، به پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو مجهز خواهد شد. خروجی این مجموعه در نسخه کانسپت برابر با 750 اسب­‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور ­بود، که البته معلوم نیست در مدل نهایی به چه عددی برسد. اما در صورت صحت این ارقام، این نسخه از XM به قدرتمندترین محصول تولید انبوه ب‌ام‌و تبدیل خواهد شد. شعاع حرکتی نسخه کانسپت در حالت کاملا برقی نیز برابر با 48 کیلومتر اعلام شده است.

ب‌ام‌و فعلاً درباره تاریخ عرضه XM خبری اعلام نکرده است، اما انتظار داریم در تابستان 2022 شاهد رونمایی از این خودرو باشیم، درحالیکه فرآیند تولید احتمالاً از اواخر همان سال آغاز شود.

با توجه به اینکه XM نقش یک مدل پرچمدار را برای خودروساز آلمانی ایفا می­‌کند، تعیین قیمت پایه با رقمی در حدود 150 هزار دلار برای این خودرو چندان دور از انتظار نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com