•  ب ام و XM 50e
  • ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM
  • رنگ جديد براي ب ام و XM

تریم پایه با قدرت 469 اسب‌بخار

معرفی ب ام و XM 50e

1 اردیبهشت 1402 12:24

معرفی تریم پایه ب ام و XM

شرکت ب‌ ام‌ و، چند روز گذشته مدل XM 50e را به عنوان تریم پایه این شاسی‌بلند پرچمدار معرفی کرد. هنگام معرفی این محصول، انتظار می‌رفت که به همان پیشرانه M760e  با خروجی ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده باشد؛ اما اکنون اطلاعات فنی آن منتشر شده و متاسفانه کم‌تر از اعداد ذکر شده هستند.

ب‌ ام‌ و تصمیم گرفت که برای XM 50e اطلاعیه بزرگی را ارائه ندهد؛ البته مشخصات آن را در صفحه محصول منتشر کرده است. با توجه به این که XM محصول قدرتمندی است، اما اعداد مربوط به پیشرانه آن چشمگیر نیستند. خروجی این مدل به ۴۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

این نیرو از طریق یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ با حجم ۳ لیتر و موتور الکتریکی ۱۹۷ اسب‌بخاری تامین می‌شود. این ترکیب پیشرانه مشابه نمونه موجود در M760e است؛ اما در M760e نسخه قدرتمندتری از این موتور تعبیه شده است. نیروی تولید شده در XM 50e از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (با حالت‌های مختلف رانندگی) به هر چهار چرخ می‌رسد.

این شاسی‌بلند ۲۷۲۱ کیلوگرمی، در مدت زمان ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. این شتاب برای چنین شاسی‌بلندی کند نیست؛ اما شتاب صفر تا صد XM استاندارد برابر ۴.۱ ثانیه است. تریم Label Red نیز شتابی برابر ۳.۷ ثانیه دارد.

باتری این شاسی‌بلند آلمانی، مشابه باتری مدل M760e بوده و ۲۲.۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد این باتری ۸۴ کیلومتر است. ظرفیت پیمایش نسخه Label Red به ۴۸ کیلومتر می‌رسد.

مشخصات فنی ب ام و XM

اولین محصول M پیشرانه پلاگین‌هیبرید دارد و پورت شارژ آن روی گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته و همانند نسل بعدی ب ام و M5 است. XM به پیشرانه S68 جدید ب ام و مجهز شده که یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین‌توربو با فناوری هیبریدی ملایم است.

پیشرانه احتراقی می‌تواند 483 اسب‌بخار قدرت در 5400 دور در دقیقه و 650 نیوتن‌متر گشتاور در 1600 دور در دقیقه تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل و با موتور الکتریکی ادغام شده است. خروجی موتور الکتریکی به 194 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. بنابراین خروجی ترکیبی موتورها برابر است با 644 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور.

ب ام و XM در مدت زمان 4.3 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت آن 250 کیلومتر برساعت است؛ اما با پکیج M Driver نهایت سرعت به 270 کیلومتر برساعت می‌رسد.

موتور الکتریکی از طریق یک بسته باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت قابل استفاده 25.7 کیلووات‌ساعت، تقویت می‌شود. ب ام و XM در حالت تمام الکتریکی به سرعت 140 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و ب ام و تخمین می‌زند که بر اساس تست EPA، شارژ کامل آن تا 48 کیلومتر باقی بماند.

معرفی چهار رنگ جدید برای ب ام و XM

بخش خودروهای سفارشی شرکت ب ام و که به شخصی­‌سازی محصولات این خودروساز آلمانی اشتغال دارد، چهار رنگ جدید برای مدل XM معرفی نموده است، که از آوریل 2023 در دسترس مشتریان خواهد بود.

سبز Urban که به رنگ سبز زیتونی موجود در خودروهای ارتشی شباهت دارد، در کنار تریم قطعات مشکی، نمای زیبایی ایجاد می­‌کند.

سبز Anglesey بیشتر به رنگ مشهور خودروهای اسپرت بریتانیایی یعنی سبز British Racing شباهت دارد، اما در برخورد با نور، چهره متمایزی به نمایش می‌گذارد.

معرفی چهار رنگ جدید برای ب ام و XM

Petrol میکا متالیک، طیفی از آبی تیره است، که مقداری با سبز ترکیب شده و رنگی را نمایش می‌­دهد که تاحدی به سبز کله غازی شباهت دارد.

رنگ Sepia متالیک هم ظاهرا بر اثر ترکیب رنگ‌های آبی و خاکستری به وجود آمده است و طیف خاصی از رنگ بنفش را به نمایش می­‌گذارد.

خودروهایی که با این چهار رنگ تزئین شوند، در پروسه‌­ای جداگانه با مدت زمان بیشتر برای اتمام کار قرار خواهند گرفت.

قیمت و برنامه تولید ب‌ ام‌ و XM

ب ام و XM با قیمت 159.995 الی 168.395 دلار به فروش می­‌رسد. قیمت پایه نسخه Label Red هم 185 هزار دلار تعیین شده است. ب ام و قصد دارد همراه با XM در مسابقه بین‌المللی پایکز پیک 2023 شرکت کند.

تولید ب ام و XM مدل 2023 در سایت اسپارتانبورگ در ایالت کارولینای جنوبی آغاز شده و این شاسی‌بلند هیبرید از بهار سال آینده به نمایندگی‌ها وارد خواهد شد.

کارخانه اسپارتانبورگ، یکی از تاسیسات بسیار فعال BMW بشمار می­‌آید، چراکه تنها در سال 2021 موفق به تولید 257,876 دستگاه خودرو شده است. تاکنون مدل‌های X5 , X6 و X7 در این کارخانه تولید می­‌شده که اکنون XM هم به جمع سایرین اضافه شده است. البته با توجه به قیمت پایه 159,995 دلار که برای ب ام و XM تعیین شده است، می‌­توان انتظار داشت که این محصول با تیراژ به مراتب کمتری تولید شود.

آغاز تولید ب‌ ام‌ و XM

دکتر رابرت انگلهورن، از مدیران کارخانجات ب ام و، ضمن ابراز خوشحالی از شروع تولید XM، تاسیسات اسپارتانبرگ را یکی از مراکز تولید سری X ب ام و دانسته که اکنون قرار است XM را با کیفیتی شایسته­ مشتریان BMW تولید نماید.

طراحی ب ام و XM

شرکت ب‌ ام‌ و، در نوامبر سال 2021 کانسپت XM را، با ظاهر تهاجمی و زاویه‌دار، معرفی و همگان را غافلگیر کرد. اکنون برای دیدن نسخه تولیدی این کانسپت آماده باشید، که با همان ظاهر قطبی و چراغ‌های جلو با طراحی عشق/نفرت (دو تکه) که در سری 7 جدید و X7 فیس‌لیفت به کار رفته، دیده می‌شود.

ب ام و XM جانشین مستقیم شاسی‌بلندهای کوپه موتور وسط نیست. جایگاه آن بالاتر از مدل X5 M و X6 M کامپتیشن و X7 M60i است و هیچ شباهتی به آن‌ها ندارد.

طراحی ب ام و XM

همه چیز در این خودرو بزرگ است؛ مانند رینگ‌های 23 اینچی با تایرهای جلو 275/35R23 و عقب 315/30R23. البته می‌توانید به صورت دلخواه رینگ‌های کوچک‌تری داشته باشید.

در بخش عقب، دو قسمت هلالی شکل وجود دارد که یادآور مدل M1 است. مانند تمامی مدل‌های M، این خودرو نیز سیستم اگزوز چهارگانه دارد؛ اما خروجی‌های آن بزرگ‌تر است تا اسپرت‌تر به نظر برسد. چراغ‌های عقب بسیار عریض هستند و بدنه عضلانی را پوشش می‌دهند. نشان برجسته و طلایی رنگ XM نیز دیده می‌شود.

طراحی ب ام و XM

وزن شاسی‌بلند ب ام و XM به 2750 کیلوگرم می‌رسد که سنگین‌ترین ساخته ب ام و است. ابعاد آن عبارتند از 5110/2005/1755 میلی‌متر. فاصله محوری نیز 3105 میلی‌متر بوده و با X7 سه ردیفه برابر است. اما ب ام و XM تنها 5 سرنشین ظرفیت دارد.

کابین و امکانات ب ام و XM

فضای داخلی آن به اندازه کانسپتش پرزرق و برق نیست؛ اما از تریم دو رنگ با چرم Vintage Coffee Merino و Soft Nappa استفاده شده، که یادآور نمایشگاه سال گذشته است.

کابین و امکانات ب ام و XM

چراغ‌های جلو از حداقل 100 LED تشکیل شده‌اند و جلوه‌های نور آن‌ها بر اساس حالت رانندگی تغییر می‌کنند.

این شاسی‌بلند سریع به آخرین نسخه iDrive 8 مجهز شده و به صورت استاندارد یک نمایشگر هدآپ دارد. همچنین گسترده‌ترین سیستم‌های کمک راننده نصب‌شده در ب ام و را ارائه می‌دهد.

ب ام و XM نسخه Label Red

نسخه گران‌تر ب ام و XM به تازگی معرفی شده است. نام این نسخه Label Red است، که اولین محصول از سری مدل‌های Label ب ام و خواهد بود. این نسخه در اوایل سال 2023 عرضه می‌شود و خروجی آن به 735 اسب‌بخار قدرت و نزدیک به 1000 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. شروع قیمت آن از 185 هزار دلار است‌. ب ام و برای این مدل، رنگ ویژه‌ای را در قسمت‌های چرخ‌ها، تودوزی و عناصر داخلی به کار می‌برد.

ب ام و M با معرفی مدل XM، انقلاب هیبریدی خود را نشان داده و ب ام و M2 و ب ام و 3.0CSL، که هفته‌های آینده عرضه می‌شوند، آخرین محصولات احتراقی M خواهند بود.

دیدگاه کاربران