• آشنايي با تويوتا لندکروزر پليس ژاپن
  • آشنايي با تويوتا لندکروزر پليس ژاپن
  • آشنايي با تويوتا لندکروزر پليس ژاپن
  • آشنايي با تويوتا لندکروزر پليس ژاپن

حضرت حکمرانی در زادگاه خود

آشنایی با تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن

6 اسفند 1402 23:00

تویوتا لندکروزر به پای ثابت ناوگان پلیس در کشورهای مختلف تبدیل شده بنابراین اصلا عجیب نیست که این خودرو در وطن خود یعنی ژاپن هم به خدمت نیروهای پلیس درآمده باشد.

مشخصات ظاهری لندکروزهای پلیس ژاپن

لندکروزر J100 ناوگان پلیس ژاپن با رنگ‌های سفید و مشکی تزئین شده است در حالی که چراغ روی سقف و سپر جلو نیز هویت آن را آشکار می­‌کند. حتما متوجه شده‌­اید که نشانی متفاوت به فرم یک گل داودی به جای لوگوی تویوتا روی جلوپنجره این خودرو نصب شده است. این نشان مهر امپراطوری ژاپن است که توسط امپراطور و اعضای خاندان سلطنتی این کشور استفاده می‌­شود.

آشنایی با تویوتا لندکروزر پلیس ژاپن

تغییرات کابین لندکروزهای پلیس ژاپن

اما تغییرات مهم این خودرو را باید در کابین آن جستجو کرد یعنی جایی که علاوه بر تجهیزات ارتباطی و رادیویی پلیس و دکمه‌­های آژیر و چراغ‌ها، کپسول اطفا حریق هم در جلوی صندلی سرنشین جلو نصب شده است. با توجه به شرایط اقلیمی ژاپن، یک چاقوی کوچک برای بریدن گیاهان مزاحم در داشبورد تعبیه شده در حالی که خروجی برق برای شارژ چراغ قوه هم در سمت سرنشین نصب شده است.

در پشت صندلی‌های جلو، دو میز تاشو و در محفظه بار هم چند جعبه لوازم شامل علائم هشدار و خطر، مخروط های ترافیکی و ماده خنثی کننده بنزین قرار دارد.

با وجود توانایی تویوتا لندکروزر در بیراهه‌­نوردی، خودروهای ناوگان پلیس در فصل سرما به تجهیزات زمستانی هم مجهز می‌­شوند.

با توجه به کاربری این شاسی بلند ژاپنی، کاملا قابل پیش‌­بینی است که نیرومندترین پیشرانه قابل انتخاب برای لندکروزر یعنی 4.7 لیتری V8 برای آن نصب شده باشد.

اتاق J100 در فاصله سال‌های 1998 تا 2007 روی خط تولید بود و البته در این مدت مورد به روز رسانی هم قرار گرفت. خودروی مورد بحث در این مطلب هم جزو نمونه­‌های فیس لیفت از این نسل است که در تعداد انگشت شمار در ناوگان پلیس ژاپن حضور دارند. این خودرو هم در مناطق گردشگری انجام وظیفه می­‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران