لانچیا پس از چندین سال فعالیت بسیار محدود، با معرفی نسل جدید اپسیلون به میدان رقابت بازگشته است. اما یک شرکت ایتالیایی دیگر به نام کیمرا (Kimera Automobili) محصولی جالب به نام Evo38 را معرفی نموده، که برای ادای احترام به لانچیا 038 شکل گرفته است.
قرار بود لانچیا 038 جانشین لانچیا 037 شود، خودروی دیفرانسیل-عقب که در سال 1983 قهرمان WRC شد. لانچیا قصد داشت 038 را با سامانه چهار چرخ محرک و پیشرانه نیرومندتر از مدل قبلی عرضه کند، تا بتواند به رقابت آئودی کواترو S1 ادامه دهد، اما این اتفاق هرگز روی نداد چرا که با وجود ساخت یک نمونه آزمایشی از 038، لانچیا دلتا S4 به عنوان جانشین 037 معرفی شد.
اکنون کیمرا قصد دارد این پروژه ناتمام لانچیا را به نحوی به سرانجام برساند. کیمرا Evo38 را میتوان ادامه دهنده راه محصول قبلی این شرکت یعنی Evo37 دانست که در سال 2021 عرضه شد. اما کیمرا Evo38 حالا با سامانه چهار چرخ محرک و توربوشارژهای بزرگتر و برخی تغییرات سختافزاری دیگر در پیشرانه همراه شده تا قدرت آن با 100 واحد افزایش به 600 اسببخار برسد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی با ضرایب کوتاهتر دنده، به هر دو محور ارسال میشود.
به لطف استفاده از فیبرکربن و تیتانیوم، وزن کلی کیمرا Evo38 به 1.100 کیلوگرم محدود شده و با خودروهایی همچون مزدا MX-5 میاتا و آلپین A110S تقریبا مساوی است.
نسخه اینتگراله از این خودرو به کنترل الکتروهیدرولیک دیفرانسیل مجهز شده است، که امکان تقسیم نیرو بین چرخها را برای راننده فراهم میکند. سیستم تعلیق هم به کمکفنرهای الکترونیکی با قابلیت افزایش ارتفاع مجهز شده است.
کیمرا Evo38 به پیشرانه 2.1 لیتری ساخت ایتال تکنیکا مجهز شده است، که مهندسی آن تحت هدایت مهندس لانچیا یعنی کلادیو لومباری، مورد بازنگری قرار گرفته. کیمرا قصد دارد Evo38 را به گیربکس سکوئنشال الکترونیکی مجهز کند.
کیمرا Evo38 در نمایشگاه ژنو 2024 به معرض نمایش درمیآید. کیمرا برای تولید 38 دستگاه Evo38 برنامهریزی کرده است. از قیمت این مدل اطلاعی نداریم ولی محصول قبلی یعنی کیمرا 037 با قیمت 480 هزار یورو (تقریبا 520 هزار دلار) به فروش رسید.
بنابر تابلو شمارش معکوس که در وب سایت کیمرا دیده میشود، این شرکت قصد دارد در اوایل تابستان 2024 از سومین محصول خود رونمایی کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com