• پينين فارينا انيگما GT

سفینه زمینی با سوخت هیدروژن

معرفی پینین فارینا انیگما GT

10 اسفند 1402 13:08

شرکت پینین‌فارینا یک خودروی کوپه با طرحی خاص به نام انیگما GT را معرفی کرده است.

پینین فارینا انیگما GT فعلا در حد تصویر کامپیوتری در نمایشگاه ژنو 2024 معرفی شده است. روند تکمیل این طرح همچنان ادامه دارد هرچند که احتمال دارد در آینده، مدل‌های دیگری توسط پینین فارینا با الهام از انیگما GT طراحی شود.

علاوه بر این مدل، پینین فارینا در نمایشگاه ژنو 2024 از حاصل همکاری خود با شرکت فاکسکان هم رونمایی کرده است. فاکسکان مدل B یک کراس‌­اور برقی است که براساس پلتفرم مشترک با محصول دیگر این شرکت یعنی C، طراحی شده است.

طراحی پینین فارینا انیگما GT

انیگما GT با چراغ‌های نواری LED در جلو و عقب، دریچه‌های فعال جلوپنجره، مسیر هوا روی گلگیرها و رینگ‌های بزرگ طراحی شده است. در این خودرو از ستون‌های A و B خبری نیست، ولی در عوض، ستون C پهنای قابل توجه­ی دارد. ضریب درگ این خودرو با طول و فاصله محوری 4.58 و 2.88 متر، 0.24 اعلام شده است.

کابین و امکانات پینین فارینا انیگما GT

بخشی از بدنه شامل سقف شیشه‌­ای و حتی داشبورد انیگما GT به طرف بالا حرکت می­‌کند، تا سرنشینان بتوانند به فضای داخلی وارد شوند. این فضا به صورت 2+2 چیدمان شده است و مواردی شامل نمایشگر OLED با واقعیت افزوده و هوش مصنوعی را به همراه دارد. لازم به ذکر است، که پینین فارینا انیگما GT به فناوری خودران نیز مجهز شده است.

فرمان انیگما GT با الهام از خودروهای مسابقه­‌ای طراحی شده، درحالی‌که در بخش‌های مختلف کابین از جمله صندلی‌ها، از مواد سازگار با طبیعت استفاده شده است.

مشخصات فنی پینین فارینا انیگما GT

قوای محرکه پینین فارینا انیگما GT از پیشرانه 2.5 لیتری شش سیلندر هیدروژن‌سوز و یک موتور برقی تامین می‌­شود. پیشرانه شش سیلندر که در بخش میانی متمایل به عقب نصب شده است، 436 اسب­‌بخار قدرت را به محور عقب ارسال می­‌کند درحالی‌که پیشرانه برقی با 268 اسب­‌بخار نیرو، خروجی را به محور جلو انتقال می­‌دهد تا این سفینه زمینی، از سامانه چهار چرخ محرک بهره‌­مند باشد.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت پینین فارینا انیگما GT به ترتیب 4 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

هیدروژن در مخزن 9 کیلوگرمی و برق در مجموعه باتری 10 کیلووات ساعت ذخیره شده است، تا بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی پینین فارینا انیگما GT به 550 کیلومتر برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران