• فاکسکان مدل V
  • فاکسترون مدل B
  • Foxtron Model B

مدل B و مدل V به‌زودی در خط تولید

معرفی دو محصول جدید از فاکسکان

29 مهر 1401 10:34

شرکت تایوانی فاکسکان که از سال‌ها پیش به عنوان یک غول فناوری و مونتاژکننده گوشی­‌های اپل آیفون شناخته می‌شود، اکنون خود را برای حضور در صنعت خودروسازی آماده می‌­کند.

فاکسکان در طول دو سال گذشته، 5 خودروی کانسپت شامل مدل C (شاسی‌­بلند)، مدل E (سدان) و مدل T (اتوبوس) را معرفی کرده که  از میان اینها، مدل B (کراس‌­اور جمع و جور) و مدل E توسط پینین‌فارینا طراحی شده است.

لوکسژن n7
لوکسژن n7

البته مدل C زودتر از سایر اعضای این جمع پنجگانه وارد خط تولید می­‌شود. قرار شده این خودرو با نام لوکسژن n7 از اوایل سال 2023 به مشتریان تحویل شود. آن‌طور که فاکسکان ادعا کرده، در مدت 2 روز، 15 هزار سفارش برای این خودرو دریافت شده است.

فاکسکان مدل C یا لوکسژن n7، حدود 460 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد  و با یک بار شارژ می­‌تواند 700 کیلومتر مسافت را طی کند. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 3.8 ثانیه اعلام شده است.

فاکسترون مدل B

مدل B که نام برند مشترک فاکسکان و یولون موتور یعنی فاکسترون (Foxtron) را بر خود دارد، با عنوان کراس‌­اور شهری توصیف شده است، هرچند که شبیه به یک هاچ‌بک به نظر می‌­رسد. این خودرو براساس پلتفرم MIH شکل گرفته و شباهت­‌هایی نیز به فولکس­‌واگن ID.3 دارد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای این خودرو به ترتیب 4.3، 1.865، 1.53 و 2.8 متر اعلام شده و و زبان طراحی آن مشابه سدان بزرگ‌تر فاکسترون مدل E است

فاکسترون مدل B

چراغ‌های سرتاسری LED، هواکش روی کاپوت، طرح ستون D و فرم آیرودینامیک سقف که ضریب درگ 0.26 را برای این خودرو به همراه داشته، چهره‌­ای مدرن از فاکسترون مدل B به نمایش گذاشته است. چراغ‌های عقب این خودرو قابلیت تاباندن طرح‌های گرافیکی همچون وضعیت شارژ باتری یا ارسال پیام تصویری را نیز دارد.

در فضای کابین فاکسترون مدل B با نمایشگر 15.6 اینچی، صفحه پشت آمپر باریک در پشت فرمان و دو نمایشگر در دو طرف شیشه جلو در نقش آینه­‌های جانبی و فرمان سه شاخه با تعدادی دکمه روی آن مواجه هستیم.

صندلی‌ها، زیرآرنجی و پوشش داخلی درها با چرم سفید روکش شده است، که با پلاستیک مشکی در سایر بخش‌ها، متضاد به نظر می‌­رسد.

فاکسترون مدل B

فاکسترون مدل B به یک موتور برقی با 230 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که براساس اعلام فاکسکان شعاع حرکت 450 کیلومتری را برای این خودرو فراهم می‌­کند. البته از معیار اندازه‌­گیری این رقم و همچنین ظرفیت باتری اطلاعی در دسترس نیست.

فاکسکان مدل V

مدل V به عنوان نخستین پیکاپ برقی ساخت تایوان، که به نشان فاکسکان مزین شده، یک پیکاپ دوکابین با چراغ‌های L شکل LED و دستگیره مخفی‌شونده درهاست که چندین سنسور مربوط به سامانه ADAS را روی بدنه خود حمل می­‌کند.

در فضای کابین این پیکاپ 5 نفره هم از ترکیب رنگ و برخی ویژگی‌های مشترک با مدل B استفاده شده است.

فاکسکان مدل V

فاصله 3.22 متری بین محورهای فاکسکان مدل V، پنجاه میلیمتر کوتاه‌تر از فورد رنجر است، درحالی‌که طول 1.5 متری فضای بار به تویوتا هایلوکس شباهت دارد. ظرفیت حمل بار و یدک­‌کشی این خودرو نیز به ترتیب یک و 3 تن اعلام شده است.

از خروجی پیشرانه مدل V سخنی به میان نیامده، ولی شعاع حرکتی 420 کیلومتر اعلام شده است، درحالی‌که شارژ باتری ظرف 30 دقیقه از 20 به 80 درصد می­‌رسد.

دیدگاه کاربران