• استون مارتين ونتيج GT4
  • استون مارتين ونتيج GT4
  • استون مارتين ونتيج GT4

خودروی مسابقه‌ای جذاب

معرفی استون مارتین ونتیج GT4

11 اسفند 1402 11:43

طبق اطلاعات موجود از شرکت استون مارتین، همانند مدل ونتیج GT3 که در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا شرکت کرده بود، مدل جدید ونتیج GT4 نیز به این رقابت‌ها خواهد رفت.

با وجود برخی از به روزرسانی‌ها و اصلاحات جزئی، ظاهر GT4 از GT3 متمایز شده است. طبق مقررات مسابقات، مدل‌های مسابقه‌ای باید شباهت زیادی با نوع تولیدی داشته باشند و به یکدیگر نزدیک شوند. بنابراین ونتیج GT4 نیر شباهت زیادی با مدل تولیدی استون مارتین ونتیج دارد. در واقع استون مارتین اعلام کرده که تقریبا ۸۰ درصد قطعات مکانیکی و ظاهری ونتیج GT4 با نوع جاده‌ای آن یکسان است. بخش‌های مشترک ابن دو نسخه عبارتند از: شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و بیش‌تر پنل‌های بدنه.

تفاوت‌های نسخه مسابقه‌ای در  جزئیاتی مانند بال عقب بزرگ‌تر، اسپلیتر بزرگ جلو و کاپوت با ورودی هوا برای جریان بهتر هواست. استون مارتین اشاره کرده که این تغییرات باعث افزایش داون فورس و کاهش ضریب درگ می‌شود.

استون مارتین ونتیج GT4

برای خنک‌سازی پیشرانه، باید یک رادیاتور بزرگ‌تر تعبیه شود. علاوه بر آن، اکنون هوای بیش‌تری به ترمز‌ها می‌رسد تا کارایی بهتری داشته باشند‌. رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز برای GT4 در نظر گرفته شده است. این در حالی است که نسخه جاده‌ای رینگ‌های ۲۱ اینچی دارد. به نظر می‌رسد رینگ‌های کوچک‌تر حتی ظاهر ونتیج GT4 را بهبود داده‌اند.

در بخش فنی و پیشرانه نیز تا حد زیادی با نسخه جاده‌ای مواجه هستیم. در بخش تعلیق، دمپرهای قابل تنظیم اضافه شده است. همان پیشرانه V8 توئین توربو با حجم ۴ لیتر وجود دارد و تغییرات سخت‌افزاری دیده نمی‌شود.

استون مارتین اشاره کرده که ECU خودرو از بوش موتوراسپرت با تنظیمات مسابقه است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای آن در نظر گرفته شده است. اگرچه  به نظر ۸ دنده وجود دارد، اما در این نسخه دو دنده آخر قفل شده و تعویض دنده اتوماتیک دردسترس نیست. درواقع راننده مسابقه می‌تواند از ۶ دنده دستی استفاده کند و از طریق شیفترهای پشت فرمان دنده را تعویض کند.

استون مارتین ونتیج GT4

اما سرانجام به بیش‌ترین تغییرات رسیدیم که در کابین ایجاد شده است. در این بخش، همه چی برای مسابقه اصلاح شده است. نمایشگرهای دیجیتال کابین حذف شده و به جای آن‌ها تجهیزات استاندارد مسابقه تعبیه شده است. کنسول مرکزی لوکس مدل جاده‌ای نیز حذف شده است. به جای این کنسول، یک جعبه فیبرکربنی برای نصب کنترل‌های مختلف در نظر گرفته شده است. رول کیج و سیستم اطفا حریق نیز نصب شده است.

مدیر بخش استقامتی موتوراسپرت استون مارتین اظهار کرد که ونتیج GT4 جدید بسیار تکامل یافته‌تر از مدل قبلی است. شباهت زیاد نسخه مسابقه‌ای و جاده‌ای باعث شده تا AMR بتواند مدل جدید جاده‌ای را بهبود دهد.

امسال قرار است بیش از  ۴۰ دستگاه استون مارتین GT4 تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران