• معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک
  • معرفي اشکودا اپيک

مقرون به صرفه‎ترین برقی اشکودا

معرفی اشکودا اپیک

28 اسفند 1402 14:41

اشکودا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، شش خودرو برقی را معرفی و عرضه کند. مدل اپیک - Epiq - مقرون به صرفه‌ترین مدل خواهد بود. عرضه اپیک برای سال آینده برنامه‌ریزی شده و احتمالا قیمتی در حدود ۲۷ هزار دلار خواهد داشت.

طراحی اشکودا اپیک

اشکودا اپیک، جزء اولین محصولات این برند با زبان طراحی جدید، یعنی Modern Solid است. زبان طراحی جدید محصولات اشکودا، آینده‌نگرانه است. اپیک در بخش‌هایی مانند طوق گلگیر و سپر عقب، قطعات و روکش پلاستیکی دارد. روف‌ریل، لوگو روشن و نورانی اشکودا و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های ظاهری آن است.

با توجه به طول ۴.۱ متری اپیک، به نظر می‌رسد جایگزین برقی مدل کامیک باشد. اپیک، یک کراس‌اور ساب‌کامپکت است، که طبق پلتفرم اختصاصی MEB Entry برای خودروهای برقی ساخته شده. شرکت فولکس‌ واگن مالک این پلتفرم است. این پلتفرم را قبلا در کانسپت ID.2all دیده بودیم و سال گذشته به نمایش درآمد.

اشکودا اپیک

پورت شارژ آن روی گلگیر جلو قرار گرفته است. تزئینات نارنجی نیز روی بدنه و در فضای داخلی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این نسخه، نمونه اولیه بوده و در مراحل انتهایی تولید قرار دارد.

اشکودا اپیک کوچک به نظر می‌رسد، اما خودرویی کاربردی است. فضای بار آن به ۴۹۰ لیتر می‌رسد. به لطف زیرساخت‌های الکتریکی این خودرو، فضای بار حدود ۲۰ درصد بیش‌تر از سایر خودروهای مشابه است.

مشخصات فنی اشکودا اپیک

اطلاعات فنی این خودرو در دسترس نیست؛ اما می‌دانیم که برد حرکتی باتری آن برابر ۴۰۰ کیلومتر است.

پلتفرم MEB Entry برای خودروهای برقی دیفرانسیل جلو توسعه یافته است. اما پلتفرم MEB معمولی، در مدل بزرگ‌تر انیاک کاربرد دارد، که دیفرانسیل عقب است.

خودروهای گران‌تری که طبق MEB هستند، توسط فولکس‌ واگن و با سیستم AWD ساخته شده‌اند. یعنی یک موتور به محور جلو اضافه شده است.

اشکودا اپیک

برنامه عرضه اشکودا اپیک

اپیک احتمالا تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. اشکودا می‌گوید که این یک مطالعه طراحی بوده و کانسپت نیست. قبل از آن که اپیک در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، مدل بزرگ‌تر Elroq تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. یک خودرو استیشن واگن برقی، که تقریبا مشابه اکتاویا است، نیز معرفی و عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران