کانسپتی 7 نفره با نگاه به آینده

معرفی اشکودا ویژن 7S

10 شهریور 1401 09:30

اشکودا در حال توسعه مدل هفت‌نفره شاسی‌بلند انیاک - Enyaq - است که تا سال 2026 عرضه می‌شود. کانسپت Vision 7S سرنخ بزرگی از ظاهر این خودرو است.

این کانسپت الکتریکی سه ردیفه، منجر به تولید یک شاسی‌بلند خواهد شد و یکی از سه خودرو برقی است، که اشکودا در آینده عرضه می‌کند.این کانسپت الکتریکی سه ردیفه، منجر به تولید یک شاسی‌بلند خواهد شد و یکی از سه خودرو برقی است که اشکودا در آینده عرضه می‌کند. دو مورد دیگر از این سه خودرو، هاچ‌بک و کراس‌اوری کوچک هستند؛ اما ویژن 7S مدل پرچمدار اشکودا خواهد بود.

این خودرو بر اساس پلتفرم الکتریکی MEB، که همان پلتفرم خودروی برقی اشکودا انیاک است، ساخته می‌شود. فولکس‌واگن ID.4 و آئودی Q4 e-tron نیز طبق همین پلتفرم ساخته شده‌اند.

اشکودا می‌گوید که این کانسپت یک باتری 89 کیلووات‌ساعتی دارد، که ظرفیت پیمایش بیش از 600 کیلومتر را ارائه می‌دهد. Enyaq حداکثر با 120 کیلووات شارژ می‌شود؛ اما 7S شارژ 200 کیلوواتی دارد.

اشکودا ویژن 7S

معرفی ویژن 7S اهداف دیگری نیز دارد. در واقع این کانسپت، زبان طراحی و برند جدید اشکودا را نشان می‌دهد.

هفت شکاف عمودی در سپر عقب و جلو دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که این کانسپت در حال بازسازی شخصیت Bane در فیلم Dark Knight Rises است. در بالای شکاف‌های روی سپر جلو، یک جفت چراغ باریک وجود دارد که با DRLهای افقی باریک برخورد می‌کنند. جلوپنجره به خودروهای جدید شباهت دارد و صفحه آن تیره است. اشکودا این طراحی جدید را Tech Deck می‌نامد و ادعا می‌کند که به 7S احساس قدرت می‌دهد. طراحی عقب خودرو نیز قطعا تحت تاثیر رنجرور است.

رینگ‌های 22 اینچی احتمالاً به مرحله تولید می‌رسند؛ اما نحوه باز شدن درهای عقب (مطابق تصویر)، فقدان ستون B و برخی از عناصر کابین، احتمالاً غیرممکن باشند.

اشکودا ویژن 7S

یکی از ویژگی‌هایی که احتمال دارد به مرحله تولید برسد، دوربین تعبیه شده در سقف خودروست. این دوربین تصاویر بخش عقب خودرو و صندلی کودک را روی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی داشبورد، نشان می‌دهد. اشکودا صندلی کودک را در بخش مرکز قرار داده است؛ زیرا معتقد است این‌گونه امن‌تر خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، حالت ریلکس با ترکیب دوگانه است. یک دکمه روی کنسول قرار دارد و با فشردن آن، صفحه‌نمایش 14.6 در حالت راحت‌تری برای فیلم دیدن قرار می‌گیرد. یک فرمان مستطیلی در کابین وجود دارد و فضای راحتی برای سرنشینان جلو ایجاد شده است. صندلی‌های جلو قابلیت چرخیدن نیز دارند.

دیدگاه کاربران