• استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9
  • استلاتو S9

حاصل همکاری هواوی و بایک

معرفی استلاتو S9

29 اسفند 1402 11:59

سدان Stelato S9 حاصل همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک بایک انرژی جدید و هواوی است، که ۶۹,۵۰۰ دلار قیمت دارد. این سدان، اولین مدل تحت برند جدید استلاتو است.

اولین بار، سال گذشته بود که اخباری از برند Huazhang (در زبان چینی) منتشر شد. S9 در زبان چینی Xiangjie S9 نامیده می‌شود و قبلا کد داخلی آن X4 بود.

طراحی استلاتو S9

این سدان برقی سایز بزرگ است و ابعاد آن به 5160/1987/1486 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری ۳۰۵۰ میلی‌متر است. این سدان ابعادی مشابه با نسخه‌های لانگ‌ویل‌بیس ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس‌بنز کلاس E و آئودی A6L دارد.

ظاهر خارجی این خودرو کاملا با لوکسید S7 (خودرو ساخت چری و هواوی) تشابه دارد.  عکس‌های رسمی موجود در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، استلاتو S9 را با آینه‌های معمولی سنتی نشان می‌دهند. اما دوربین‌های جانبی به عنوان یک آپشن دردسترس هستند و دید را افزایش می‌دهند.

استلاتو S9

کابین و امکانات استلاتو S9

فضای داخلی نیز شباهت‌هایی به لوکسید S7 دارد. یک صفحه کنترل مرکزی افقی بزرگ با HarmonyOS 4 و شارژر وایرلس ۵۰ واتی وجود دارد. کابین خودرو با چوب و چرم پوشیده شده است.

اکثر تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این سدان برقی، از هواوی می‌آید. بخش جلوی خودرو، از سیستم هدلایت xPixel هواوی بهره‌مند شده و عملکردهایی مانند نور گسترده، استقبال هوشمند و نورافکن ۱۰۰ اینچی فضای باز دارد. سنسورها و  لیدار نیز از هواوی هستند.

استلاتو S9

مشخصات فنی استلاتو S9

طبق اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این سدان در سه نسخه و با دو گزینه پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه تک موتوره، یک موتور برقی ۲۲۷ کیلوواتی TZ210XYA03 دارد، که توسط شرکت فناوری دیجیتال هواوی تولید شده است. این موتور روی محور عقب نصب شده است. به نظر می‌رسد دو نسخه با پیشرانه تک موتوره وجود دارد.

نسخه دو موتوره، یک موتور YS210XYA03 از هواوی نیز روی محور جلو دارد که ۱۵۸ کیلوواتی است. باتری‌ها NCM هستند، اما ظرفیت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

قیمت استلاتو S9

قیمت این سدان برقی بین بازه ۴۱,۷۰۰ تا ۶۹,۵۰۰ دلار است. احتمالا استلاتو S9 را در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آینده خواهیم دید. فروش آن نیز از طریق فروشگاه‌های هواوی خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران