• بايک جيشي 01
  • بايک STONE جيشي 01
  • بايک STONE جيشي 01
  • بايک جيشي 01
  • بايک جيشي 01
  • بايک Jishi جيشي 01
  • بايک Jishi جيشي 01
  • بايک Jishi جيشي 01
  • بايک Jishi جيشي 01
  • بايک Jishi جيشي 01

شاسی‌بلندی مکعبی از بایک

معرفی جیشی 01

3 شهریور 1402 11:39

خودرو بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U8 شباهت زیادی به لندرور دیفندر دارد و از آن الهام گرفته است‌. اما اکنون خودرو دیگری از کشور چین معرفی شده که باز هم محصولش شباهت غیرقابل انکاری به لندرور دیفندر دارد. این خودرو محصول شرکت بایک بوده و Jishi 01 نام دارد. در طراحی این محصول از آفرودر بریتانیایی الهام گرفته شده است‌.

پس از آن که جیشی 01 در ماه ژوئن گذشته در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین حضور یافت، تصاویر رسمی آن توسط بایک منتشر شد. عرضه آن نیز برای تاریخ ۲۲ اوت برنامه‌ریزی شده است.

طراحی جیشی 01

ابعاد این شاسی‌بلند چینی به ۵۰۵۰/۱۹۸۰/۱۸۶۹ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۳۰۱۰ میلی‌متری دارد. بایک نسخه‌ای با طول بیش‌تر نیز تولید می‌کند که ۵۲۹۵ میلی‌متر طول دارد.

بایک Jishi جیشی 01

قوس چرخ‌ها و گلگیرها، ورودی‌های کوچک جانبی، دستگیره‌های در، خطوط مستقیم و ستون‌های مشکی، همگی یادآور لندرور دیفندر هستند و از آن کپی شده‌اند. در بخش جلویی، یک جلوپنجره جعبه‌ای دیده می‌شود که در طرفین آن چراغ‌های Y شکل قرار گرفته‌اند. این نوع چراغ‌ها نیز حس لندرور دیفندر را منتقل می‌کنند.

در بخش عقب خودرو، لولای در صندوق در بخش راست قرار گرفته و به صورت جانبی باز می‌شود. تایر زاپاس نیز روی همین در نصب می‌شود و روکش مخصوص دارد. سنسورهای لیدار در نمای خارجی به چشم می‌خورند و نشان می‌دهند که خودرو مجهز به ADAS است.

بایک Jishi جیشی 01

کابین و امکانات جیشی 01

عکس‌هایی از نمای داخلی Jishi 01 نیز منتشر شده که یک صفحه‌نمایش اطلاعات و سرگرمی بزرگ به سبک تبلت دارد. علاوه بر آن، صفحه کیلومتر دیجیتالی نیز دیده می‌شود. بایک برای سرنشینان عقب نیز یک نمایشگر سقفی در نظر گرفته که هنگام استفاده به سمت پایین می‌آید.

بایک Jishi جیشی 01

این شاسی‌بلند سه ردیفه، با چیدمان‌های 2+2+2 (شش نفره) و 2+2+3 (هفت نفره) در دسترس است. در حالت شش نفره، صندلی‌های ردیف دوم خلبانی هستند.

بایک مجموعه‌ای از تصاویر را در Weibo منتشر کرده است، تا ماهیت آفرودی و کمپینگی جیشی 01 را نشان دهد. در این تصاویر می‌بینیم که یک سایبان سقفی روی آن نصب شده و در صندوق چند منظوره با سینی و محفظه نگهداری دارد.

بایک Jishi جیشی 01

مشخصات فنی جیشی 01

پیشرانه پلاگین‌هیبرید جیشی 01 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی دوگانه و باتری ۵۶ کیلووات‌ساعتی تشکیل شده است. موتور بنزینی آن ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. موتورهای الکتریکی جلو و عقب به ترتیب ۲۰۱ و ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت دارند.

پیشرانه پلاگین هیبرید می‌تواند در حالت تمام الکتریکی ۲۳۵ کیلومتر را طی کند. ظرفیت پیمایش ترکیبی با باک پر بنزین، به ۱۱۱۵ کیلومتر می‌رسد.

بایک Jishi جیشی 01

قیمت و برنامه تولید جیشی 01

بایک قصد دارد برند جدید Jishi را در چین معرفی کند. طبق گزارش Car News China،  این برند توسط Rox Motor ایجاد شده و Luo Ke نام داشت‌‌. اما  مشکلات مالی باعث شد تا با بایک همکاری کند و بنابراین نامش تغییر یافت.

اولین مدل این برند 01 است، که به صورت محلی توسط خودروسازی پکن (BAW) تولید می‌شود. قیمت جیشی 01 از 47 هزار دلار شروع می‌شود و در گران‌ترین حالت به 54.5 هزار دلار می‌رسد. احتمال دارد که این خودرو در نمایشگاه اتومبیل چنگدو به تاریخ ۲۵ اوت، به نمایش گذاشته شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران