• فولکس واگن ID Buzz GTX

ون برقی با 335 اسب‌بخار قدرت

معرفی فولکس واگن ID.Buzz GTX

4 فروردین 1403 18:24

در ادامه روند عرضه نسخه GTX از اعضای سری ID فولکس واگن، حالا نسخه اسپرت از ون تجاری این خانواده یعنی ID.Buzz هم معرفی شده است.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.Buzz GTX

به لطف نصب دو پیشرانه برقی، فولکس ID.Buzz GTX به صورت استاندارد به قابلیت چهار چرخ محرک مجهز است. با 335 اسب­‌بخار قدرت، ID.Buzz GTX می‌­تواند ظرف 6.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت هم به 160 کیلومتر برساعت محدود شده است. گشتاور پیشرانه‌های جلو و عقب به ترتیب 134 و 560 نیوتن متر اعلام شده است، ولی از رقم مجموع گشتاور اطلاعی نداریم.

فولکس واگن ID Buzz GTX

بسته به این‌که نسخه عادی یا بدنه-بلند این خودرو را انتخاب کنید، ظرفیت باتری 79 یا 86 کیلووات ساعت خواهد بود، که از جریان سریع 185 و 200 کیلووات پشتیبانی می­‌کنند. برای افزایش ذخیره این باتری ها از 10 به 80 درصد، به ترتیب 25 و 30 دقیقه زمان نیاز است. ظرفیت یدک‌­کشی این دو مدل نیز به ترتیب 1800 و 1600 کیلوگرم اعلام شده است.

طراحی فولکس واگن ID.Buzz GTX

همچون نسخه GTX از سایر اعضای سری ID، چهره ID.Buzz GTX هم به واسطه طراحی سپرها، چراغ‌های بومرنگ-شکل پایین سپر جلو، جلوپنجره لانه زنبوری، رنگ قرمز Cherry بدنه و دو طرح سفارشی رینگ‌های 21 اینچی، از نسخه استاندارد متمایز شده است.

کابین و امکانات فولکس واگن ID.Buzz GTX

در فضای کابین هم با رنگ تیره پوشش داخلی سقف، نمایشگر 12.9 اینچی لمسی به جای 12 اینچی قبلی، نورپردازی کنترلر تهویه و صدا، صندلی‌های اسپرت و همچنین نمایشگر هداپ جدید (سفارشی) مواجه هستیم. در نسخه بدنه-بلند، می­‌توان سقف پانوراما با قابلیت تغییر شفافیت را هم سفارش داد.

فولکس واگن ID Buzz GTX

برنامه عرضه فولکس واگن ID.Buzz GTX

فروش فولکس واگن ID.Buzz GTX در اروپا از تابستان امسال آغاز می­‌شود. نسخه بدنه-بلند با سه ردیف صندلی و البته بدون نشان GTX هم از اواخر سال جاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد. از آنجا که این خودرو به صورت کامل از آلمان ارسال می‌­شود، تخفیف 7.500 دلاری دولت آمریکا برای خودروهای برقی را دریافت نخواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران