• منصوري P720 عضو جديد ناوگان پليس دوبي

عضو جدید ناوگان پلیس دوبی

نگاهی به منصوری P720

9 فروردین 1403 14:54

منصوری P720 که نسخه تغییریافته از مرسدس AMG G63 است، لقب جدیدترین عضو ناوگان پلیس دوبی را به خود اختصاص می­‌دهد. مراسم تحویل این خودرو با حضور چندین نفر از مقامات پلیس دوبی و همچنین بنیان‌گذار شرکت منصوری در مرکزی تجارت جهانی دوبی برگزار شده است.

همچون سایر محصولات منصوری، P720 هم با مجموعه قطعات جدید برای تزئین بدنه و رینگ‌های متفاوت، چهره­‌ای جالب توجه دارد. گلگیرهای عریض، طراحی متفاوت جلوپنجره، چراغ‌های سقفی ، قطعات فیبرکربن روی کاپوت، سپر جلو و چند قسمت دیگر و رینگ‌های مشکی با پره‌­های Y-شکل، در کنار رنگ سازمانی پلیس دوبی یعنی سفید و سبز قرار گرفته و تضاد بصری جالبی ایجاد کرده است.

منصوری P720 عضو جدید ناوگان پلیس دوبی

احتمالا به دلایل امنیتی، هیچ تصویری از فضای کابین منصوری P720 پلیس دوبی منتشر نشده است، اما می­‌توان انتظار داشت که در این بخش با چراغ‌های LED پشت شیشه، آژیر و تجهیزات امنیتی معمول در خودروهای پلیس مواجه شویم.

مرسدس AMG G63 به پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ V8 با 577 اسب­‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که شتاب صفر تا صد در 4.5 ثانیه­ را برای این خودرو فراهم می­‌کند، اما شاسی‌بلند منصوری، 710 اسب‌­بخار نیرو در اختیار دارد. درواقع نام این خودرو به 720 اسب­‌بخار برحسب واحد متریک اشاره می‌­کند.

منصوری P720 عضو جدید ناوگان پلیس دوبی

البته این قدرتمندترین نسخه تغییریافته از مرسدس G کلاس توسط منصوری نیست، چراکه این برند یک محصول دیگر با نام منصوری P850 را هم عرضه کرده است، که 838 اسب­‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می­‌دهد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 3.5 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

بنابراین به نظر می­‌رسد که شاید P850 گزینه بهتری برای ورود به ناوگان پلیس باشد، اما در هرحال، اضافه شدن منصوری P720 به نیروی پلیس دوبی می­‌تواند علاوه بر ترس در دل خلافکاران، یک جاذبه توریستی جدید برای بازدیدکنندگان از این کشور را هم ایجاد کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران