• احياي شورولت نوا با پيشرانه نيسان ماکسيما

مجهز به پیشرانه نیسان ماکسیما

احیای شورولت نوا در ایران

9 فروردین 1403 15:11

همچون بسیاری دیگر از خودروهای آمریکایی، شورولت نوا هم پس از بحران نفتی 1973 از چشم مشتریان افتاد، اما در سال‌های اخیر و با افزایش توجه به خودروهای کلاسیک، این خودرو هم مورد توجه قرار گرفته است.

خودرویی که در تصاویر می­‌بینید، یک شورولت نوا 1979 است که مطابق با سلیقه علاقمندان خودرو در سال‌های میانی دهه 2000 میلادی و توسط گروهی علاقمند ایرانی در گاراژ 8Garage، دستخوش تغییر قرار گرفته است.

نسل چهارم شورولت نوا با 5 پیشرانه مختلف 6 یا 8 سیلندر عرضه می­‌شد. این پیشرانه­‌ها به دلیل انطباق با قوانین آلایندگی آمریکای شمالی، تا حد زیادی نسبت به توانایی بالقوه اولیه، محدود شده بودند. توجه داشته باشید که این خودرو طبق قرارداد بین جنرال موتورز و پارس خودرو، تا چند سال پس از انقلاب ایران در کشورمان هم مونتاژ می­‌شد.

احیای شورولت نوا با پیشرانه نیسان ماکسیما

به هرحال، خودروی موردبحث در این مطلب به پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری VQ30DE نیسان مجهز شده است، که در اوایل دهه 2000 میلادی در ماکسیما نصب می­‌شد. این پیشرانه بسته به بازار هدف، بین 190 تا 227 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کرد. بازده نسبتا مناسب و برخی ویژگی‌ها همچون مسیر دوتایی منیفولد، این پیشرانه را به گزینه‌­ای مناسب برای نصب در خودروهای بازسازی شده تبدیل می­‌کند.

خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی W57 ساخت تویوتا به چرخ‌ها منتقل می‌­شود. علاوه بر سیستم تعلیق جدید، در هر چهار چرخ این خودرو نیز ترمز دیسکی نصب شده است.

رنگ سفید بدنه با نوار خاکستری تزئین شده، درحالی‌که عرض گلگیرها برای هماهنگی با ابعاد رینگ‌های جدید افزایش یافته است.

احیای شورولت نوا با پیشرانه نیسان ماکسیما

در دورانی که روز به روز تعداد خودروهای برقی با طراحی عمدتا شبیه به یکدیگر افزایش می­‌یابد، مشاهده یک خودروی قدیمی بازسازی شده می‌­تواند برای علاقمندان جالب توجه باشد. مخصوصا که این خودرو به تاریخ صنعت خودروسازی ایران و حتی سابقه روابط میان کشورها هم اشاره داشته باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
armin 1403/1/11
یه امریکایی با موتور ژاپنی!!! خیلی مسخرست
پاسخ
0
0
0
armin 1403/1/11
حیف این ماشین که موتور ماکسیما باید تکونش بده
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/11
بسیار عالی و تبریک
پاسخ
0
0
0
مسعود 1403/1/10
سلام وقتتون بخیر بسیار عالی و مفید امیدوارم از این چنین کارهای فنی و مهندسی استقبال خوبی بشه و جوانان به این سمت رو بیارند. شورلت نوا ماشین مناسبی برای این کار است من قبلاً داشتم. با تشکر فراوان.
پاسخ
0
0
0