• فرود ماستنگ امار فروش 2023

بهترین هدیه برای جشن 60 سالگی

ماستنگ؛ همچنان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت

15 فروردین 1403 13:46

نسل جدید دوج چارجر، توجه علاقمندان ماسل‌کارها را جلب کرده است. اما رقیب اصلی این خودرو، فورد ماستنگ، به پرفروش‌ترین خودرو اسپرت آمریکا تبدیل شده.

فورد اعلام کرده که بیش از ۵۹ هزار دستگاه ماستنگ در سال گذشته تحویل داده و در دهه گذشته نیز می‌توان گفت یک میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. بنابراین فورد ماستنگ پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود در سراسر جهان است.

جف مارنتیک، مدیرکل این بخش، اظهار کرده که در تاریخ این شرکت، فورد ماستنگ بیش‌تر از تعداد جمعیت شهرهای بزرگی مانند شیکاگو، سئول و یا لندن فروخته است. اکنون جشن ۶۰ سالگی ماستنگ است و نسل هفتم آن نیز در ۸۵ بازار جهانی عرضه می‌شود.

فورد می گوید که آن‌ها همین هفته در نیویورک یک لوگو با رنگ قرمز Vermillion و سیاه آبنوس رونمایی می‌کنند. این لوگو از همان ماستنگی که در سال ۱۹۶۴ در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شد، الهام گرفته است. این لوگو در تاریخ ۱۷ آوریل با ماستنگ جدید می‌آید.

تحویل ماستنگ ۲۰۲۴ در سال ۲۰۲۳ شروع شد. لاین‌آپ این مدل شامل هر دو نوع کوپه و کانورتیبل است و هر دو نوع موتور V8 و اکوبوست در دسترس است.

فرود ماستنگ امار فروش 2023

اقتصادی‌ترین نسخه، ماستنگ اکوبوست فست‌بک بوده که قیمت آن ۳۰,۹۲۰ دلار است. نسخه بعدی، اکوبوست پریمیوم بوده که قیمت آن از ۳۶,۴۴۵ دلار آغاز می‌شود. پیشرانه اکوبوست ۲.۳ لیتری است، که ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه برای ماستنگ کانورتیبل و پریمیوم کانورتیبل نیز موجود است که ۳۹,۰۲۰ و ۴۱,۹۴۵ دلار قیمت دارند.

اگر Coyote V8 را انتخاب کنید، باید حداقل ۴۱,۹۶۰ دلار برای ماستنگ GT فست‌بک، ۴۶,۴۸۰ دلار برای GT پریمیوم فست‌بک  و ۵۱,۹۸۰ برای GT پریمیوم کانورتیبل بپردازید.

پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی آن ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. می‌توانید سیستم اگزوز فعال را نیز انتخاب کنید، که خروجی را به ۴۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن‌متر می‌رساند.

بالاترین نسخه، Dark Horse است. این مدل بین ۵۸,۱۸۵ دلار تا ۶۲,۱۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده و کمی از نسخه GT چابک‌تر است. خروجی پیشرانه V8 آن به ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران