• تويوتا اربن کروزر تايسور
  • تويوتا اربن کروزر تايسور
  • تويوتا اربن کروزر تايسور
  • تويوتا اربن کروزر تايسور

سوزوکی فرانکس با نشان تویوتا

معرفی تویوتا اربن کروزر تایسور

17 فروردین 1403 18:08

تحت توافقی که از مدت‌ها پیش بین تویوتا و سوزوکی منعقد شده، محصولات این دو شرکت در بازارهای مختلف تحت برند دیگری عرضه می­‌شود. مثلا در هند که سوزوکی از اقبال عمومی بیشتری برخوردار است، محصولات تویوتا با برند سوزوکی عرضه می‌شود، اما در آفریقا وضعیت برعکس می­‌شود. حتی در اروپا هم نسخه تغییریافته از تویوتا کرولا و راوفور با اسامی سوزوکی Swace و اکراس به فروش می‌­رسد.

اکنون این اتحاد ژاپنی تصمیم گرفته است که نسخه تغییریافته از سوزوکی فرانکس را با نام تویوتا اربن کروزر تایسور - Urban Cruiser Taisor - در هند عرضه کند.

طراحی تویوتا اربن کروزر تایسور

برای تولد تویوتا اربن کروزر تایسور فقط به تغییر نشان‌ها اکتفا نشده، بلکه علاوه بر نصب نوار بین چراغ‌های جلو ، تغییراتی هم در طراحی سپر جلو و گرافیک چراغ‌های عقب اعمال شده است.

تویوتا اربن کروزر تایسور

ابعاد بدنه تویوتا اربن کروزر تایسور در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.995، 1.765، 1.55 و 2.52 متر اعلام شده است، که با سوزوکی فرانکس تفاوتی ندارد.

کابین و امکانات تویوتا اربن کروزر تایسور

تنها تفاوت میان طراحی فضای کابین تویوتا اربن کروزر تایسور با سوزوکی فرانکس، به لوگوی روی فرمان محدود می­‌شود.

تجهیزات رفاهی این دو خودرو نیز تفاوتی ندارد، بنابراین تویوتا اربن کروزر تایسور هم به نمایشگر لمسی 7 اینچی (در تریم‌های بالاتر 9 اینچی)، تهویه مطبوع، نمایشگر مجازی، شارژر بی‌سیم، شش کیسه هوا، دوربین 360 و کروزکنترل مجهز شده است. گنجایش محفظه بار این خودرو هم 308 لیتر اعلام شده است.

تویوتا اربن کروزر تایسور

مشخصات فنی تویوتا اربن کروزر تایسور

همچون سوزوکی فرانکس، تویوتا اربن کروزر تایسور نیز با پیشرانه 1.2 لیتری با 90 اسب‌­بخار قدرت یا یک لیتری با صد اسب­‌بخار قدرت قابل خریداری است. هر دو مدل را می­‌توان با گیربکس 5 سرعته دستی سفارش داد، درحالی‌که پیشرانه نیرومندتر با جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک هم قابل انتخاب است. صرف نظر از پیشرانه، نیرو در کلیه نسخه­‌های تویوتا اربن کروزر تایسور به محور جلو منتقل می­‌شود.

قیمت تویوتا اربن کروزر تایسور

تویوتا قصد دارد اربن کروزر تایسور را در هند با قیمت 773,500 تا 1,287,500 روپیه (9,300 تا 15,500 دلار) به فروش برساند. این درحالی است که سوزوکی فرانکس با قیمت پایه 751,500 روپیه (9,100 دلار) عرضه می­‌شود.

تویوتا اربن کروزر تایسور در تاسیسات ماروتی سوزوکی در هند تولید خواهد شد. از آنجا که نسخه فرمان-چپ سوزوکی فرانکس به سایر کشورها از جمله ایران ارسال شده است، می­‌توان انتظار داشت که تویوتا اربن کروزر تایسور نیز به برخی کشورهای دیگر صادر شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران