• سوزوکي فرانکس هيبريد راسا موتور

انتشار کاتالوگ رسمی فرانکس هیبرید

بررسی سوزوکی فرانکس هیبرید راسا موتور (Fronx Hybrid)

22 اسفند 1402 14:38

کاتالوگ سوزوکی فرانکس وارداتی

اسفند 1402: شرکت راسا موتور خاورمیانه، واردکننده محصولات سوزوکی در ایران است. این شرکت اخیرا طی مراسمی، چند محصول سوزوکی را که برای عرضه انتخاب کرده، نمایش داد. در این میان، کراس‌اور کوچکی با نام فرانکس حضور داشت. سوزوکی فرانکس از پیشرانه هیبرید بهره‌مند است و به زودی عرضه خواهد شد. راسا موتور اخیرا کاتالوگ این محصول را منتشر کرده است:

کاتالوگ سوزوکی فرانکس هیبرید (PDF)

اولین رونمایی سوزوکی فرانکس در ایران

اسفند 1402: شرکت سوزوکی در نمایشگاه Auto Expo 2023 هند از محصول جدیدی به نام فرانکس (Fronx) رونمایی کرد. این مدل با تامین سرمایه 9 میلیارد روپیه (تقریبا 110 میلیون دلار) توسط سوزوکی ماروتی طراحی شده و تاسیسات این برند در ایالت گجرات هم تولید آنرا برعهده دارد.

حالا به فاصله گذشت یکسال از معرفی این محصول در بازار آسیا، شرکت راسا موتور خاورمیانه در تاریخ 1402/12/12 برای نخستین‌بار از Suzuki Fronx در ایران رونمایی کرد؛ خودرویی که به همراه گراند ویتارا هیبرید و جیمنی، در سال 1403 مهمان جاده‌های کشورمان خواهد بود.

طراحی سوزوکی فرانکس هیبرید

سوزوکی از فرانکس با عنوان شاسی­‌بلند کوپه یاد کرده، اما این خودرو در حقیقت نسخه کراس از مدل هاچ‌بک سوزوکی بالنو است، خودرویی هاچ‌بک که اخیرا مورد بروزرسانی قرار گرفت و توسط راسا موتور خاورمیانه به کشورمان وارد شده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی فرانکس به ترتیب 3.995، 1.765، 1.55 و 2.52 متر اعلام شده، که نسبت به بالنو در تمام بخش‌ها به جز فاصله محوری، با افزایش مواجه شده است. با وجود افزایش ابعاد بدنه، حجم صندوق عقب نسبت به بالنو 10 واحد کاهش یافته است و به 308 لیتر می‌­رسد. وزن خودرو هم بسته به تریم، در بازه 965 تا 1060 کیلوگرم قرار می‌­گیرد.

افزون بر قطعات پلاستیکی در بخش‌های مختلف و ریل سقفی که در سوزوکی فرانکس وجود دارد، طراحی بسیاری نقاط دیگر بدنه همچون نمای جلو، شیشه­‌های عقب و ستون انتهایی هم با بالنو تفاوت دارد.

کابین و امکانات سوزوکی فرانکس هیبرید

در فضای داخلی سوزوکی فرانکس شاهد طراحی مشابه با بالنو هستیم، با این تفاوت که روکش صندلی‌ها عوض شده و برخی جزئیات تزئینی هم تغییر کرده است. این خودرو در امارات در دو تریم GL و GLX عرضه شده که کامل‌ترین نسخه، مواردی شامل دوربین 360 درجه، صفحه نمایش 9 اینچی، نمایشگر هداپ و ... است.

در لیست امکاناتی که راسا موتور از امکانات این خودرو منتشر کرده می‌توان به مواردی نظیر سیستم کروز کنترل، ایربگ سرنشین جلو، ترمز ABS , BA و EBD، استارت دکمه‌ای، سنسور پارک عقب، تهویه خودکار با دریچه مجزا برای ردیف عقب،  امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی،کی‌لس، چراغ‌های LED، سنسور فشار باد تایر، هدآپ دیسپلی،کمک حرکت در سربالایی و ... اشاره کرد.

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس هیبرید

نسخه وارداتی سوزوکی فرانکس، با پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید-خفیف عرضه می‌شود که 101 اسب­‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک (با شیفترهای پشت فرمان) به محور جلو انتقال می‌­دهد.

از دیگر ویژگی‌های فنی سوزوکی فرانکس هیبرید حاضر در بازار ایران می‌توان به شتاب صفر تا صد 11 ثانیه‌ای، مصرف سوخت 5.4 لیتر در صد کیلومتر، قابلیت بازیابی انرژی در هر دو باتری، سیستم بازچرخانی گاز اگزوز EGR، استفاده از 2 انژکتور برای هر سیلندر و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دود و هوا اشاره کرد.

قیمت سوزوکی فرانکس

سوزوکی فرانکس از آوریل 2023 در بازار جهانی حضور دارد. قیمت این خودرو در امارات برای دو تریم GL و GLX به ترتیب 53,500 و 58,500 درهم (14,500 و 16 هزار دلار) اعلام می‌­شود. قیمت گمرکی سوزوکی فرانکس از سوی راسا موتور خاورمیانه 17,500 یورو اعلام شده است.

در طی یک سال گذشته، نزدیک به صد هزار دستگاه از این خودرو در هند به فروش رسیده است. سوزوکی فرانکس در خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا نیز به فروش می­رسد.


فروش سوزوکی فرانکس در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش راسا موتور خاورمیانه و همچنین جهت آگاهی از نحوه ثبت نام سوزوکی در ایران، فروش فوق العاده سوزوکی و پیش فروش خودروهای وارداتی این برند، مقاله شرایط فروش سوزوکی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران