• 2024 دي‌اس 3 هيبريد
  • 2024 دي‌اس 3 هيبريد
  • 2024 دي‌اس 3 هيبريد
  • 2024 دي‌اس 4 هيبريد
  • 2024 دي‌اس 4 هيبريد
  • 2024 دي‌اس 4 هيبريد

با پیشرانه‌ هیبرید

معرفی دی‌ اس 3 و 4 هیبرید

19 فروردین 1403 17:15

شرکت دی‌ اس قصد دارد در آینده خودروهایی تماما الکتریکی عرضه کند، در همین راستا پیشرانه جدید هیبریدی را برای مدل‌های دی‌ اس ۳ و دی‌ اس ۴ ارائه داده است تا کارایی بیش‌تری حاصل می‌شود.

یک پیشرانه سه سیلندر بنزینی با حجم ۱.۲ لیتر در نظر گرفته شده است، که طبق چرخه میلر کار می‌کند. دی اس می‌گوید که هیبریداسیون آن در ذهن طراحی شده و یک زنجیره زمان‌بندی جدید و توربوشارژ هندسی متغیر دارد. خروجی پیشرانه ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است. پیشرانه به گیربکس شش سرعته دوکلاچه متصل است. یک موتور الکتریکی یکپارچه با خروجی ۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۵ نیوتن‌متر گشتاور وجود دارد. موتور الکتریکی توسط باتری لیتیوم یون ۰.۹ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و می‌تواند قدرت خودرو را در سرعت‌های کم تامین کند‌.

به لطف این نوع ترکیب پیشرانه، عملکرد نسخه هیبرید نسبت به دی‌اس DS 3 PureTech 130 Automatic برابر ۲۰ درصد بهبود یافته است. مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش داشته است. همچنین شتاب صفر تا صد خودرو به میزان ۱.۲ ثانیه بهبود یافته و به ۸.۴ ثانیه می‌رسد.

این اعداد و ویژگی‌ها، برای دی‌اس ۴ هیبرید نیز صدق می‌کند. ۱۶ درصد بهبود در بهره‌وری سوخت آن دیده می‌شود. این مدل نیز ۱.۲ ثانیه سریع‌تر از نسخه PureTech 130 Automatic است و شتاب صفر تا صد آن به ۱۰.۴ ثانیه می‌رسد.

علاوه بر پیشرانه هیبرید، به‌روز رسانی‌های دیگری نیز در این مدل‌ها وجود دارد. مانند هشدار عابرین پیاده و نمایشگر‌های اصلاح‌شده که اطلاعات پیشرانه هیبرید را نمایش می‌دهند. فضای بار خودرو همانند قبل باقی‌مانده است.

دی‌ اس ۳ هیبرید، اکنون آماده سفارش‌گذاری است. قیمت آن در فرانسه از ۳۵۲۰۰ یورو آغاز می‌شود. شروع قیمت دی‌اس ۴ هیبرید نیز ۳۹۹۵۰ یورو بوده و به ۴۴۲۵۰ یورو نیز می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران