• 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX
  • 2025 آکورا MDX

بروزرسانی با ارتقای امکانات

معرفی آکورا MDX مدل 2025

9 خرداد 1403 17:05

نسل چهارم آکورا MDX در اواخر سال 2020 معرفی شد. هرچند این خودرو با پلتفرم جدید و بدنه بزرگتر همراه شده بود، اما بازهم نتوانست توجه چندان زیادی را به طرف خود جلب کند. در طول چند سال گذشته، فروش سالیانه این خودرو در بازار اصلی یعنی ایالات متحده، به حدود 50 الی 60 هزار دستگاه محدود بوده است.

اکنون آکورا تصمیم گرفته که MDX را مورد بروزرسانی قرار دهد.

کابین و امکانات آکورا MDX مدل 2025

این روزها صفحه‌های نمایش دیجیتال، همه جا یافت می‌شوند و بسیار کاربردی هستند. این نمایشگرها، به عضو جدانشدنی خودروهای امروزی تبدیل شده‌اند.

شرکت آکورا قبلا از رابط کاربری True Touchpad استفاده کرده بود، که کار با آن خیلی ساده و روان نیست. اکنون این شرکت، نمایشگرهای MDX مدل 2025 را به روز کرده است‌. این به روزرسانی شامل نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی با سیستم داخلی گوگل است.

این نمایشگر جدید، قابلیت دسترسی به گوگل مپ، گوگل پلی استور و گوگل اسیستنت را دارد. همچنین از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌شود.

این کراس‌اور با آخرین نسل آکورا Links عرضه می‌شود. WiFi، به روزرسانی‌های هوایی و ویژگی‌هایی مانند استارت از راه دور و باز و بسته کردن درها از دور، جزء ویژگی‌های جدید آن است. حذف رابط کاربری قدیمی باعث شده است، تا یک کنسول بازطراحی شده نصب شود. بنابراین طراحی ساده و منظم‌تر، فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر و شارژر وایرلس، وجود دارد.

همچنین سیستم صوتی نیز ارتقا یافته و تریم پایه، دو اسپیکر اضافه‌تر دارد. تریم‌های سطح بالا نیز سیستم صوتی بنگ‌اند اولوفسن با ۱۹ اسپیکر دارند، که نسبت به نسل قبلی، ۷ اسپیکر بیش‌تر است.

برای رانندگی ایمن، دوربین‌ جدید و رادار موج میلی‌متری تعبیه شده است، که میدان دید وسیع‌تری را به راننده ارائه می‌دهند. همچنین سنسورهای تشخیص نقاط کور بهتر شده‌اند و اکنون هشدار تغییر مسیر نیز فعال است. هشدار بسته بودن کمربند‌های عقب، کروز کنترل تطبیقی و کمک کنترل سرعت در پیچ نیز اضافه شده است.

طراحی آکورا MDX مدل 2025

به روزرسانی‌ها در خارج خودرو نیز دیده می‌شوند. جلوپنجره اصلاح‌شده، سپر جلو اسپرت‌تر و چراغ‌های جلو و عقب تیره، از ویژگی‌های ظاهری آن است. همچنین رنگ‌هایی مانند آبی Canyon River متالیک و خاکستری Urban اضافه شده است.

نسخه‌های رده بالاتر، تغییرات و اصلاحات بیش‌تری دارند. مدل‌های دارای پکیج Technology، بر رینگ‌های ۲۰ اینچی سوار شده‌اند. در این پکیج همچنین ارتقاهایی انجام شده تا کابین خودرو ساکت‌تر باشد.

تریم‌های آکورا MDX مدل 2024

برای آکورا MDX 2025، تریم جدید A-Spec اضافه شده که پکیج Advance دارد. در این تریم، ظاهر خارجی خودرو اسپرت‌تر بوده و کابین لوکس‌تر است. صندلی‌های چرم جلو ماساژور داشته و برای ردیف دوم نیز گرمکن درنظر گرفته شده است. گرمکن فرمان، هدآپ دیسپلی و ... از ویژگی‌های این تریم است.

این تغییرات در نسخه سطح بالا Type S نیز دیده می‌شود. اما ظاهر آن با جلوپنجره بدون قاب الماسی Pentagon قابل تشخیص است. سپر آن نیز تهاجمی‌تر بوده و جزئیات مشکی پیانویی دارد. رینگ‌های ۲۱ اینچی دو رنگ نیز درنظر گرفته شده است‌.

صندلی‌های این مدل با پشتی‌های Ultrasuede بازطراحی شده و لوگوی Type S روی آن‌ها دیده می‌شود. سیستم صوتی جدید بنگ‌اند‌اولوفسن با ۳۱ اسپیکر وجود دارد و پکیج Advance برای آن اختیاری است.

در این مدل ویژگی‌های ایمنی زیادی دیده می‌شود. رادارهای موج میلیمتری بهبودیافته جدید، دوربین جلو بهبودیافته و سنسورهای موج میلیمتری نصب شده‌اند. به لطف این ادوات، سیستم‌های کمک راننده دستیار تغییر لاین فعال، هشدار ترافیک جلو و ... وجود دارد.

مشخصات فنی آکورا MDX مدل 2025

آکورا MDX 2025 از پیشرانه V6 توربوشارژ با حجم ۳ لیتر بهره‌مند شده است، که ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به سیستم تمام چرخ محرک Super Handeling می‌رسد.

اما پیشرانه نسخه پایه، از نوع تنفس طبیعی بوده و ۳.۵ لیتر حجم دارد. خروجی آن به ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. سیستم تمام چرخ محرک نیز برای این نسخه یک آپشن اختیاری است.

قیمت آکورا MDX مدل 2024

نسخه پایه مدل جدید، با افزایش ۷۵۰ دلاری همراه بوده و به ۵۰,۹۰۰ دلار می‌رسد. سایر قیمت‌ها به شرح زیر است:

  • نسخه پایه تمام چرخ محرک: ۵۳,۱۰۰ دلار
  • پکیج w/Technology تک دیفرانسیل: ۵۶,۳۰۰ دلار
  • پکیج w/Technology دو دیفرانسیل: ۵۸,۵۰۰ دلار
  • نسخه A-Spec تمام چرخ: ۶۱,۵۰۰ دلار
  • پکیج Advance  تمام چرخ: ۶۶,۰۰۰ دلار
  • نسخه A-Spec با پکیج Advance تمام چرخ محرک: ۶۸,۰۰۰ دلار
  • نسخه Type S با پکیج Advance تمام چرخ محرک: ۷۴,۹۵۰ دلار

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران