• کانسپت برقي آکورا Precision EV

کانسپتی برقی برای نمایش آینده

معرفی آکورا Precision EV

30 مرداد 1401 15:47

یکی از خودروهای جالب که در نمایشگاه مونته‌­ری حاضر شده، کانسپتی برقی به نام آکورا Precision EV است.

شرکت آکورا با نمایش کانسپت Precision EV، قصد داشته است تا علاقمندان را برای آشنایی با نخستین محصول برقی تولید انبوه خود آماده کنداین شاسی‌­بلند برقی تحت تاثیر زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته که از سال 2016 به این طرف، به محصولات این برند ژاپنی هویت بخشیده است. یکی از مهمترین شواهد این امر، فرم پنج ضلعی الماسی‌شکل در نمای جلو و طرح چراغ‌های عقب بدنه است. البته جلوپنجره به صورت مجموعه‌­ای از عناصر نورانی طراحی شده است، که در صورت خاموش بودن پیشرانه هم تابش نور دارد. ابعاد آکورا Precision EV بزرگتر از آکورا RDX به نظر می‌­رسد. در نمای جانبی با رینگ‌های 23 اینچی پنج پره و خطوط مواج روی بدنه مواجه هستیم.

آکورا هدف از طراحی این بخش را تداعی حرکت یک قایق سریع روی امواج خروشان اعلام کرده که تاحد زیادی هم درست به نظر می‌­رسد، مخصوصاً که همنشینی سه رنگ آبی Double Apex مات، مشکی و نقره‌­ای، این احساس را تشدید می‌­کند.

کانسپت برقی آکورا Precision EV

نوار نقره‌­ای بالای شیشه­‌های جانبی به برخی محصولات فعلی آکورا شباهت دارد، درحالی‌که چراغ ترمز سقفی، بالچه مدل مسابقه­‌ای آکورا ARX-06 را تداعی می­‌کند.

برخلاف فرم بدنه، طراحی کابین آکورا Precision EV را می­‌توان درخور یک کانسپت دانست. فرمان yoke شکل و فرم شکسته داشبورد، خودروهای فرمول یک را به یاد می‌­آورد. البته با انتخاب حالت رانندگی Instinctive Mode و تغییر رنگ نورپردازی به قرمز، این حس تشدید خواهد شد. در صورت انتخاب Spiritual Lounge، سامانه خودران فعال شده و پس از جمع‌­آوری فرمان، رنگ نورپردازی به آبی تغییر کرده و صحنه‌­های مربوط به جهان زیر آب از نمایشگر پخش می­‌شود.

کانسپت برقی آکورا Precision EV

علاوه بر آلومینیوم و پلاستیک بازیافتی که در بخش‌های گوناگون کابین آکورا Precision EV وجود دارد، برای ساخت فرمان و تریم چوبی این خودرو نیز از مواد سازگار با طبیعت استفاده شده است.

شرکت آکورا با نمایش کانسپت Precision EV، قصد داشته است تا علاقمندان را برای آشنایی با نخستین محصول برقی تولید انبوه خود آماده کند، خودرویی که با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته و احتمالاً در سال 2024 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران