ثمره همکاری نیسان و دانگ فنگ

معرفی چهار کانسپت نیسان در نمایشگاه خودروی پکن 2024

9 اردیبهشت 1403 11:24

شرکت نیسان در نمایشگاه خودرو پکن 2024، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است. این خودروها شامل دو سدان به اسامی ایوو و ایپوک و دو شاسی‌بلند یعنی اپیک و اِرا، ثمره همکاری نیسان با شریک چینی یعنی دانگ فنگ است.

بنابر اعلام خودروساز ژاپنی، نمونه نهایی این خودروها از سال 2026 به روی خط تولید می­‌رود. نیسان انتظار دارد که به کمک این محصولات جدید، بتواند فروش سالیانه خود را به 200 هزار دستگاه برساند.

نیسان ایپوک و ایوو

پس از آغاز به کار نمایشگاه خودروی پکن 2024؛ مشخص شد که این رویداد مهم به طور کامل در اختیار خودروهای شاسی‌بلند نیست. پس از معرفی نسل جدید مزدا 6 در قالب یک سدان برقی محرک-عقب، اکنون با دو سدان جدید نیسان روبرو هستیم. نیسان ایپوک (Epoch) یک خودروی کاملا برقی است، درحالی‌که نیسان ایوو (Evo)، سامانه پلاگین-هیبرید را به همراه دارد.

نیسان ایوو

این دو خودروی سدان تحت همکاری نیسان با دانگ فنگ طراحی و به عنوان کانسپت معرفی شده­‌اند. البته بنابر اعلام آقای ماکوتو اوشیدا مدیرعامل نیسان، روند طراحی این خودروها تکمیل شده و برنامه تولید آن‌ها قطعی است.

ظاهرا نیسان قصد دارد ایپوک را ظرف یک سال آینده وارد بازار کند، اما ایوو کمی پس از آن عرضه خواهد شد.

به نظر می­‌رسد که ابعاد این دو خودرو یکسان باشد، هرچند که طراحی نیسان ایوو، هیجان‌­انگیزتر به نظر می­‌رسد. در فضای کابین این خودرو نیز با نمایشگرهای بزرگ و عدم وجود دکمه‌­های فیزیکی مواجه هستیم، که محصولات تسلا را به یاد می­‌آورد.

نیسان ایپوک

هرچند نام ایوو یادآور خودروهای مسابقه‌­ای است، اما نیسان از این مدل به عنوان خودروی خانوادگی مناسب برای تعطیلات آخر هفته یاد می‌­کند. فعلا از فضای داخلی نیسان ایپوک هیچ تصویری در دسترس نیست.

به نظر می­‌رسد که نیسان برای نمایش این دو سدان جدید، محل درستی را انتخاب کرده است، چراکه مشتریان چینی همچنان به خودروهای سدان توجه نشان می‌­دهند. معرفی فولکس واگن پاسات پرو در چین، می‌­تواند این ادعا را ثابت کند چراکه پاسات سدان در هیچ کشور دیگری عرضه نمی­‌شود.

نیسان اِرا

نیسان اپیک و اِرا

نیسان از معرفی شاسی‌بلندهای جدید هم غافل نمانده و مدل‌های اپیک (Epic) با موتور برقی و اِرا (Era) با سامانه پلاگین-هیبرید را در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی کرده است.

نیسان اپیک به قابلیت شارژ غیرمستقیم مجهز شده است، درحالی‌که نیسان اِرا، مواردی شامل تعلیق بادی، صندلی‌های جاذبه صفر و سامانه چهار چرخ محرک را به همراه دارد.

نیسان اپیک

این دو خودرو از زبان طراحی مشابه با سدان‌های کانسپت بهره می­‌برند و ظرف سه سال آینده وارد بازار خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران