همزمان با گرامیداشت 20 سالگی دفتر طراحی نیسان در اروپا، یک کانسپت برقی به نام 23-20 (Concept 20-23) هم توسط این خودروساز ژاپنی معرفی شده است.
این طرح مطالعاتی، نمایی از یک خودروی برقی هاچبک را به نمایش گذاشته است، که با تاثیر از تجربه نیسان در فرمول E طراحی شده و البته به هاچبکهای نیرومند نیسان در سالهای گذشته اشاره دارد.
عدد 20 در نام کانسپت 23-20 به بیستمین سالگرد تاسیس دفتر نیسان در لندن اشاره میکند، درحالیکه عدد 23 نه تنها از سال 2023 برگرفته شده است، بلکه شماره همیشگی نیسان را یادآوری میکند.
طراحی نیسان کانسپت 20-23
همانطور که حدس میزنید، کانسپت 23-20 توسط طراحان جوان مرکز اروپایی نیسان طراحی شده است.
ابعاد بدنه کانسپت 23-20 اعلام نشده ولی از آنجا که نیسان از این مدل به عنوان هاچبک شهری یاد کرده، میتوان انتظار داشت که با اندازهای مشابه با نیسان میکرا مواجه باشیم.
فرم بدنه سه در نیسان کانسپت 23-20 با انبوهی از قطعات آیرودینامیک همچون ورودی هوای بزرگ، زیرسپری، گلگیرهای برآمده، رکابهای جانبی و باله بزرگ عقب ، همراه شده که علاوه بر زیبایی، بر کاهش مقاومت هوا در برابر بدنه هم تاثیرگذار است.
برخلاف این قطعات و درهای قیچی-شکل و رنگ خاکستری بدنه که چهرهای خشن را پدید آورده، طراحی چراغهای جلو و عقب به صورت دو دایره LED انجام شده است، که از ذات مهربان این خودرو حکایت میکند.
کابین و امکانات نیسان کانسپت 20-23
اگر از مشاهده چهره کانسپت 23-20 متعجب هستید، بهتر است نگاهی به داخل کابین این خودرو بیاندازید، چراکه طراحان نیسان نهایت تلاش خود برای آفرینش فضایی متفاوت را بکار بستهاند.
صندلیهای اسپرت با عمق زیاد و پشت سریهای بزرگ، فرمان Yoke شکل و یک نمایشگر بزرگ که ظاهراً از دو صفحه نمایش تشکیل شده، از مهمترین ویژگیهای قابل ذکر در این فضا بهشمار میآید.
هدف از ساخت نیسان کانسپت 20-23
آقای آلفونسو آلبایسیا که سمت قائم مقام بخش طراحی جهانی نیسان را برعهده دارد، ساخت خودرویی برای رانندگی روزمره در لندن را به عنوان هدف اصلی تیم طراحی اعلام کرده است. به اعتقاد وی، کانسپت 23-20 با ترکیب هویت خودروی مدرن شهری و بازیهای آنلاین شکل گرفته است.
همانطور که قبلا اشاره شد، نیسان از اعلام مشخصات فنی کانسپت 23-20 خودداری نموده است، ولی میتوان انتظار داشت که ویژگیهای ظاهری این خودرو را در محصولات بعدی نیسان مشاهده کنیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com