کراس‌اور برقی با برد 480 کیلومتر

معرفی کادیلاک اوپتیک 2025

11 خرداد 1403 08:45

شرکت کادیلاک پس از عرضه لیریک (Lyriq) به عنوان یکی از نخستین محصولات براساس پلتفرم اولتیوم (Ultium)، اکنون قصد دارد یک مدل دیگر به نام اوپتیک (Optiq) را عرضه کند. این خودرو نه تنها از نظر ابعاد به شورولت اکوئیناکس EV شباهت دارد، بلکه از باتری 85 کیلووات ساعت این خودرو نیز بهره‌­مند شده است.

مشخصات فنی کادیلاک اوپتیک 2025

البته از نظر عملکرد فنی، ظاهرا کادیلاک اوپتیک عملکرد بهتری خواهد داشت، چراکه این خودرو با 300 اسب‌­بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور، برد حرکتی 480 کیلومتر را ارائه می­‌دهد درحالی‌که برد حرکتی شورولت اکوئیناکس EV با 288 اسب­‌بخار قدرت و 451 نیوتن‌متر گشتاور به 458 کیلومتر می­‌رسد. قدرت کادیلاک اوپتیک به هر دو محور منتقل می­‌شود، که برتری دیگری در برابر اکوئیناکس EV بشمار می­‌آید.

مجموعه باتری کادیلاک اوپتیک از جریان سریع حداکثر 150 کیلووات پشتیبانی می­‌کند.

طراحی کادیلاک اوپتیک 2025

همانطور که انتظار می­‌رود، طراحی بدنه کادیلاک اوپتیک در بسیاری نقاط مخصوصا فرم عمودی چراغ‌های جلو، به لیریک شباهت دارد. چراغ‌های عقب هم کادیلاک اسکالید IQ را به یاد می­‌آورد، درحالی‌که فرم هندسی شیشه‌های کناری عقب را تاکنون در خودروی دیگری مشاهده نکرده­‌ایم.

کابین و امکانات کادیلاک اوپتیک 2025

فضای داخلی کادیلاک اوپتیک تحت تاثیر خطوط شکسته مشابه بدنه قرار دارد. برخی قطعات از نخ بازیافتی و تریم چوبی هم از ترکیب مساوی کاغذ روزنامه و چوب لاله ساخته شده است. نمایشگر 33 اینچی بالای داشبورد هم جلب نظر می­‌کند.

کادیلاک اوپتیک نخستین محصول از برند آمریکایی است که دستیار سوپر کروز (رانندگی بدون دخالت دست) را به صورت استاندارد به همراه دارد. سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم 19 بلندگو دارد، درحالی‌که این تعداد در لیریک به شش بلندگو محدود شده است.

قیمت کادیلاک اوپتیک 2025

کادیلاک قصد دارد اوپتیک را با قیمت پایه 54 هزار دلار روانه بازار کند. به فاصله کمی پس از شروع تولید این خودرو در اواخر سال 2024، فروش به مشتریان هم آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران