• معرفي هيونداي آيونيک 5N

چالشی سخت هیوندای برقی

آیونیک 5N آماده برای پایکس‌پیک

13 خرداد 1403 23:00

شرکت هیوندای با چهار دستگاه آیونیک 5N به مسابقات پایکس پیک امسال می‌رود. دو مورد از آن‌ها مشابه نسخه استاندارد بوده و در ماه آوریل معرفی شده بودند. اکنون هیوندای اعلام کرده که دو دستگاه ارتقایافته را نیز راهی مسابقات خواهد کرد. نام این مدل، ایونیک 5 N Time Attack Spec است.

مشخصات ظاهری هیوندای آیونیک 5N

از نظر ظاهر خارجی، تفاوت بین این نسخه و نسخه استاندارد کاملا واضح است. یک کیت آیرودینامیک بسیار تهاجمی به آن اضافه شده که شامل اسپویلر بسیار بزرگ، رکاب‌های جانبی و قطعات محافظتی روی گلگیرها است. رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های اسلیک Yokohama و ترمزهای شش پیستونی جلو و چهار پیستونی عقب نیز از ویژگی‌های آن است. سیستم تعلیق این خودرو با دمپرهای قابل تنظیم سه جهته ارتقا یافته است. ارتفاع خودرو و کمبر نیز قابل تنظیم هستند.

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 5N

خروجی موتور برقی در این مدل بیش‌تر شده است. هیوندای پیشرانه الکتریکی آن را اصلاح کرده و 37 اسب‌بخار بیش‌تر قدرت دارد. این خروجی بیش‌تر، از موتور برقی عقب در حالت اوربوسن دریافت می‌شود. بنابراین مجموع خروجی این نسخه ویژه به 678 اسب‌بخار خواهد رسید. اما قطعات اصلی به کار رفته در این مدل، با آیونیک 5N استاندارد یکسان است.

هر چهار دستگاه آیونیک 5N که در پایکس پیک شرکت خواهند کرد و پوشش مخصوص و تجهیزات ایمنی لازم برای شرکت در این رویداد را خواهند داشت. این تجهیزات شامل مواردی مانند اسپیکرهای ارتقایافته خارجی با توانایی تولید صدای 120 دسی‌بل است. این اسپیکرها صدای تولید شده از سیستم صوتی N Active Sound+ را ساطع می‌کنند. تولید چنین صدایی، یکی از الزامات برای خودروهای برقی شرکت‌کننده در این مسابقات است. هیوندای می‌گوید که پخش این صدا حتی باعث بهبود عملکرد راننده می‌شود.

دو دستگاه آیونیک 5N استاندارد که در مسابقه شرکت خواهند کرد، فقط ویژگی‌های ایمنی مانند رول‌کیج و تجهیزات لازم برای رقابت را دارند. هیوندای برای گیمرها نیز با Gran Turismo در بخش صعود تپه در GT7 همکاری می‌کند. جزئیات بیش‌تر درباره این مورد، بعدا اعلام خواهد شد.

تیل وارتنبرگ، رئیس بخش N، در این باره می‌گوید که آن‌ها با اولین خودرو مسابقه‌ای برقی در پایکس پیک و همکاری در گرن‌توریسمو، در حال سرمایه‌گذاری روی آینده موتوراسپرت هستند. اشتیاق موتوراسپرت همچنان در هسته هیوندای N وجود دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران