بیشتر از یک سال از معرفی هیوندای آیونیک 5 N میگذرد. این کراساور برقی اکنون با تغییرات قابل توجهی برای سال 2025 آماده میشود. در واقع هیچ ارتقایی در ظاهر آن ایجاد نشده و اکثر تغییرات در حوزه بهتر شدن بخش نرمافزاری برای ارائه رانندگی جذابتر است.
حالت N Drift Optimizer اکنون به آیونیک 5 N کمک میکند تا دریفت بزند. 10 سطح ترکیب وجود دارد که با انتخاب سطح دهم (حالت حرفهای) با کاهش میزان دخالت سیستم کنترل پایداری، راننده میتواند به راحتی دریفت بزند. همچنین در این حالت سیستم شرایط مطلوب دریفت را تشخیص میدهد.
اکنون موردی با نام Downshift Memory وجود دارد، که این عملکرد برای استفاده در مسیر در نظر گرفته شده است و به خودرو اجازه میدهد که دستورات را بدون تعویض دنده ذخیره کند و زمانی که پیشرانه به دور موتور مجاز برای کاهش دنده برسد، دنده را تغییر میدهد.
حتما به یاد دارید که هیوندای کونا N قدیمی نیز سیستمی با نام Downshift Memory داشت و از کاهش دنده در دورهای بالا خودداری میکرد.
سیستم دیگری که در این خودرو برقی وجود دارد، صدای مصنوعی پیشرانه احتراقی است که در حالت لانچ کنترل فعال میشود. نام این سیستم، N Active Sound+ است که صدای پیشرانه احتراقی 2 لیتری توربوشارژ موجود در النترا N را شبیهسازی میکند.
آیونیک 5 N مدل 2025 با عملکرد نوربالا خودکار بدون تابش خیرهکننده در کره عرضه میشود. همچنین سیستم Walk-Away Lock نیز وجود دارد که وقتی راننده تا فاصله مشخصی از خودرو دور میشود، درها قفل خواهند شد. در مدل جدید این خودرو همچنین ویژگی Vehicle to Load (V2L) وجود دارد که به کمک آن میتوان سایر دستگاهها را با انرژی ذخیرهشده باتری شارژ کرد. برای سرنشینان ردیف دوم خودرو، شیشههای ایمنی و همچنین هشدار لمسی فرمان وجود دارد.
قیمت هیوندای آیونیک 5 N مدل 2025 در بازار کره برابر 57,600 دلار است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com