• چري تيگو 8L
  • چري تيگو 8L
  • چري تيگو 8L
  • چري تيگو 8L
  • چري تيگو 8L
  • چري تيگو 8L

عضو جدید خانواده با طول بیشتر

انتشار اولین تصاویر از چری تیگو 8L

29 خرداد 1403 18:44

چری تیگو 8 که نخستین بار در سال 2018 معرفی شد، این روزها در چندین نسخه گوناگون به فروش می­‌رسد. نسخه پرچمدار این خودرو که سامانه چهار چرخ محرک را نیز به همراه دارد، در ایران و روسیه با لقب پرو مکس عرضه شده است، درحالی‌که مشتریان چینی به مدل‌های پرو و پلاس هم دسترسی دارند.

در جریان نمایشگاه خودرو پکن که در آوریل 2024 برگزار شد، نسخه جدیدی از چری تیگو 8 به نمایش درآمد. در آن زمان تصور می‌­شد که این خودرو به عنوان نسخه جدید تیگو 8 فقط در بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد، اما اکنون مشخص شده است که این مدل به عنوان عضو تازه‌­ای از خانواده تیگو 8 در چین و با لقب ال (L) به فروش خواهد رسید.

طراحی چری تیگو 8L

چری تیگو 8L به واسطه طرح ماتریسی جلوپنجره با جزئیات کروم، تغییر در طراحی سپرها، فرم جدید چراغ‌های جلو و عقب و دستگیره‌­های مخفی‌شونده، از مدل‌های فعلی متمایز شده است.

چری تیگو 8L

بنابر اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، ابعاد بدنه چری تیگو 8L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.795، 1.93، 1.725 و 2.77 متر اعلام شده، درحالی‌که که طول و عرض چری تیگو 8 پرو به ترتیب 4.745 و 2.71 متر است.

چری تیگو 8L حداقل از نظر ظاهری به ابرو S800 شباهت دارد، محصولی از چری که تحت برند قدیمی ابرو در اسپانیا عرضه خواهد شد. خودروساز چینی برای مونتاژ این خودرو از سایت قدیمی نیسان در حوالی بارسلونا استفاده خواهد کرد.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین چری تیگو 8L در دسترس نیست.

چری تیگو 8L

مشخصات فنی چری تیگو 8L

چری از اعلام مشخصات فنی تیگو 8L خودداری کرده است، اما براساس اسناد MIIT، این خودرو به پیشرانه مشترک با نسخه پرو مکس مجهز خواهد شد.

این پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 254 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور، خروجی را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. برخلاف نسخه پرو مکس، احتمال دارد که چری تیگو 8L در دو نسخه محرک-جلو و چهار چرخ محرک عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران