شرایط فروش فونیکس دی 1400

قیمتگذاری بالای تیگو 8 پرو، صدای سازمان حمایت را هم درآورد! آقای تابش، رئیس سازمان حمایت، طی نامه‌ای که در تاریخ 28 دیماه 1400 به شرکت مدیران خودرو ارسال کرده است، از این شرکت خواسته تا هرگونه فروش خودرو فونیکس، ایجاد تعهد فروش یا حتی تحویل این خودرو را متوقف کند.

»» ابلاغیه ممنوعیت فروش فونیکس ««

طبق نظر سازمان حمایت، قیمتگذاری خودرو تیگو 8 پرو، فاقد توجیهات محاسباتی است و مدیران خودرو باید اسناد مربوط به نحوه قیمتگذاری این خودرو را به سازمان حمایت ارسال کند. بر همین اساس، فروش فونیکس تا اطلاع ثانوی، ممنوع شده است.

اولین فروش تیگو 8 پرو - دی 1400

با اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، اولین مرحله فروش خودروی فونیکس تیگو 8 پرو، روز یکشنبه 26 دیماه 1400 با ظرفیت محدود و با قیمت قطعی 1 میلیارد و 750 میلیون تومان، آغاز می‌شود. علاوه بر فروش نقدی، مشتریان امکان ثبت نام در طرح فروش اقساطی تیگو 8 پرو را نیز دارند که در آن، مبلغ پیش پرداخت معادل 875 میلیون تومان بوده و تعداد اقساط از یک سال تا پنج سال، قابل انتخاب است.

تعداد اقساط مبلغ اقساط
12 قسط 82.2 میلیون تومان
24 قسط 45.7 میلیون تومان
36 قسط 33.7 میلیون تومان
48 قسط 27.8 میلیون تومان
60 قسط 24.4 میلیون تومان

طبق اعلام مدیران خودرو، فونیکس تیگو 8 پرو با گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود. ضمن اینکه 5 سال یا 10 نوبت، سرویس ادواری رایگان دارد.

قیمت فونیکس مدیران خودرو

در جدول زیر، آخرین قیمت نمایندگی مدیران خودرو برای انواع خودرو فونیکس را مشاهده می‌کنید.

زمان تیگو8 پرو
دی 1400 1 میلیاردو 750 میلیون

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب تومان است. 

فونیکس؛ برند لوکس مدیران خودرو

آذر 1400: شرکت مدیران خودرو بعد از حذف لوگوی خودروهای چری و استفاده از لوگوی MVM برای آنها، در جدیدترین اقدامش تصمیم گرفته تا محصولات گران‌قیمت چری را تحت برند جدیدی در بازار کشورمان عرضه کند؛ برندی که هم‌اکنون تبلیغات شهری آن آغاز شده و در تاریخ 29 آذرماه 1400 نیز توسط این شرکت و طی مراسم رسمی، معرفی و رونمایی شده است.

مدیران خودرو نام این برند جدید را فونیکس (Fownix) گذاشته که با کلمه Phoenix یا همان ققنوس افسانه‌ایی، تقریبا هم‌آوا بوده اما ظاهرا بدلایل بازاریابی، نحوه نوشتار انگلیسی آنرا تغییر داده است. نخستین خودرویی که با برند فونیکس در کشورمان عرضه می‌شود، تیگو 8 پرو خواهد بود که زمستان 1400 به بازار می‌آید. سپس در اواسط سال 1401 نیز باید منتظر عرضه تیگو 7 پرو باشیم. در اواخر 1401 نیز آریزو 6 پرو سومین محصولی خواهد بود که تحت برند فونیکس به بازار می‌آید.

اما به لطف برند جدید فونیکس، دو اتفاق خوب دیگر هم می‌تواند رخ دهد؛ اتفاق اول این است که حالا مدیران خودرو می‌تواند طیف قیمتی محصولاتش را گسترده‌تر کند. یعنی اینکه لازم نیست که از نسل‌های قدیمی محصولاتش خداحافظی کنیم. مثلا به موازات تیگو 7 پرو، این شرکت می‌تواند به عرضه تیگو 7 معمولی (تیپ اکسلنت یا تیپ اسپرت یا سایر تیپ‌های جدیدتر) با برند MVM هم ادامه دهد. یا مثلا به موازات عرضه تیگو 8 پرو، می‌تواند تیگو 8 معمولی را هم بفروشد. این استراتژی، دقیقا همان چیزی است که چری هم‌اکنون در بازار چین، مشغول انجام دادن آن شده و بعید نیست که برای بازار ایران هم چنین تصمیمی بگیرد.

اتفاق خوب دیگر این است که مدیران خودرو می‌تواند انواع محصولات لوکس چری را به ایران بیاورد؛ یعنی در کنار برند چری، احتمال عرضه محصولات اکسید (Exeed) نیز برای بازار ایران، بیش از پیش قوت گرفته است.

تغییر لوگوی چری به ام وی ام در ایران

آذر 1399: بعد از پررنگ‌شدن حضور چری در برخی بازارهای اروپایی و همچنین قوت‌گرفتن رفتن چری به بازار ایالات متحده، حالا مدیران خودرو، مجبور شده تا استراتژی خودش را برای بازار ایران، اندکی تغییر دهد؛ تغییری که اولین قدم آن، حذف نام و لوگوی چری از محصولات مونتاژی این شرکت است.

چری تیگو 7 با لوگوی ام وی ام

از اواخر تابستان 1399 بود که مدیران خودرو، خیلی آرام و بی‌سروصدا، پروژه حذف لوگوی چری را از همه محصولات این شرکت آغاز کرد و لوگوی MVM را جای آن گذاشت. اگر همین حالا سری به سایت چری ایران بزنید، خواهید دید که هیچ خودرویی با لوگوی چری، در این سایت وجود ندارد و مدیران خودرو، لوگوی همه آنها را به ام‌وی‌ام تغییر داده است.

این ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نگاهی هم به سایت ام‌وی‌ام داشته باشید و خودتان ببینید که مدل‌های چری آریزو و چری تیگو، به تازگی به لیست محصولات MVM اضافه شده‌اند.

شاید برخی‌ها تصور کنند که مدیران خودرو، این تغییر را فقط برای تصاویر گرافیکی محصولات چری انجام داده است، اما باید بگوییم که متاسفانه چنین نیست! این شرکت به تازگی، تصاویری از تیگو5 و تیگو7 را منتشر کرده که لوگوی MVM در جلوپنجره آنها به چشم می‌خورد و از آنجایی که این دو خودرو، پلاک ملی هم دارند، به نظر می‌رسد که پروژه حذف نام چری از بازار ایران، جدی‌تر از قبل شده است.

با اینکه هنوز مدیران خودرو، اطلاعیه‌ای رسمی درباره تغییر لوگوی محصولات چری منتشر نکرده اما باید بدانید که این تغییر، مختص تیگو5 و تیگو7 نیست و شامل آریزو5 و حتی آریزو6 هم می‌شود.


»» آخرین شرایط فروش فوری چری

»» آخرین شرایط فروش فوری ام وی ام


برای آنکه مطمئن‌تر شویم، سایت بین‌المللی چری را هم چک کردیم. این سایت که تا اواسط سال 2019، نام ایران را در لیست توزیع‌کنندگان رسمی محصولاتش در بازار آسیا و خاورمیانه ذکر کرده بود، همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، نام کشورمان را از روی سایتش برداشته است.

طبق آخرین آمار تولید ماهیانه خودرو، مدیران خودرو هم‌اکنون بزرگترین خودروساز خصوصی ایران است و به همین دلیل نیز، هیچ علاقه‌ای ندارد تا جایگاهش را به کرمان موتور، دومین خودروساز خصوصی ایران، واگذار کند. اما از طرف دیگر، چری نمی‌تواند قید بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا را بزند تا جایی که حتی حاضر شده برند جدید چری اکسید را برای این بازارها معرفی کند.

پس با وجود چنین شرایطی، چری به جای آنکه از ایران برود، ترجیح داده تا با چراغ خاموش، به فعالیتش در کشورمان ادامه دهد؛ درست مانند کاری که دانگ‌فنگ درحال انجام آن است.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما