• آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025
  • آئودي E-Tron GT مدل 2025

قدرتمندترین آئودی تا به امروز

معرفی آئودی E-Tron GT مدل 2025

30 خرداد 1403 16:05

آئودی ای‌ ترون GT مدل ۲۰۲۵، یک به روز‌ رسانی میان‌دوره داشته که قصد داریم بیش‌تر با آن آشنا شویم. این به روز رسانی باعث شده تا با قدرت بیش‌تر، برد بیش‌تر و امکان شارژ سریع‌تر عرضه شود. سه نسخه از این محصول دردسترس است؛ S E-Tron GT، RS E-Tron GT و RS E-Tron GT پرفورمنس که پرچمدار است.

مشخصات فنی آئودی E-Tron GT مدل 2025

نسخه پرچمداری که به این مدل اضافه شده، قدرتمندترین خودرویی است که آئودی تاکنون تولید کرده است. این محصول ۹۱۲ اسب‌بخار قدرت دارد، که البته همچنان از هیولای ۱۰۱۹ اسب‌بخاری پورشه تایکان توربو GT عقب است.

معرفی آئودی E-Tron GT

این نسخه همچنین سریع‌ترین محصول تولیدی آئودی بوده و در مدت زمان ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. البته در این زمینه نیز ۰.۲ ثانیه کندتر از پورشه تایکان است.

باید توجه داشت که سایر تریم‌ها کند یا ضعیف نیستند. آئودی RS ای‌ ترون، قدرتی برابر ۸۴۵ اسب‌بخار دارد و شتاب آن نیز ۲.۸ ثانیه است. تریم پایه نیز ۶۷۱ اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب آن به ۳.۴ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت نسخه‌های RS برابر ۲۴۹ کیلومتر برساعت بوده و حداکثر سرعت نسخه پایه برابر ۲۴۴ کیلومتر برساعت است.

همه نسخه‌ها دو موتوره و تمام چرخ محرک هستند و آئودی اعلام کرده است، که نسخه دیفرانسیل عقب نخواهد داشت.

آئودی E-Tron GT مدل 2025

این سدان همچنین با یک پکیج باتری ارتقایافته همراه است. ظرفیت باتری از ۸۴ به ۹۷ کیلووات‌ساعت ارتقا یافته و حتی وزن آن نیز حدود ۹ کیلوگرم کاهش داشته است. وزن باتری همچنان همان ۶۲۵ کیلوگرم است.

همچنین لازم به ذکر است که باتری جدید از شارژ ۳۲۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند، که قبلا ۲۷۰ کیلووات بود. شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری تنها ۱۸ دقیقه طول می‌کشد. این بدان معنی است که تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، می‌توان مسافتی برابر ۲۸۰ کیلومتر را طی کرد.

موتور برقی محور عقب نیز کاهش وزن داشته و اکنون ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است. برد حرکتی آن طبق چرخه WLTP، برابر ۶۰۸ کیلومتر اعلام شده است.

حتی نسخه پایه نیز از سیستم تعلیق بادی دو سوپاپ بهره‌مند شده است. چنین تعلیقی می‌تواند ارتفاع خودرو را بین ۲.۱ تا ۳ اینچ تغییر دهد. نسخه جی‌تی پرفورمنس، یک حالت ویژه نیز دارد.

آئودی E-Tron GT مدل 2025

مشخصات ظاهری آئودی E-Tron GT مدل 2025

اگرچه طراحی آئودی ای‌ ترون جی‌تی بسیار آینده‌نگر و مدرن است، اما ویژگی‌ها و عناصری از گذشته نیز در آن دیده می‌شود. برای مثال، رینگ‌های ۲۱ اینچی آن برگرفته از کانسپت Avus کواترو مدل ۱۹۹۱ است. از طرفی، طراحی سفید کلاستر دیجیتال آن یادآور RS2 آوانت ۱۹۹۴ است.

قیمت آئودی E-Tron GT مدل 2025

آئودی می‌گوید قیمت پایه S E-Tron GT مدل ۲۰۲۵ در آلمان ۱۳۵,۲۰۰ دلار است. قیمت  RS E-Tron GT نیز برابر ۱۵۸,۲۰۰ دلار است. قیمت نسخه RS E-Tron GT Performance نیز به ۱۷۲,۲۰۰ دلار می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران