پس از معرفی نسخه تغییر یافته از فراری 296GTB، اکنون شرکت نوویتک به سراغ همتای روباز این خودرو یعنی 296GTS رفته است و همان تغییرات ظاهری و فنی مشابه با نسخه کوپه را بر این خودرو هم اعمال کرده است.
مشخصات ظاهری فراری 296GTS نوویتک
این خودرو که اکنون با نام 296GTS by Novitec شناخته میشود، به واسطه قطعات فیبرکربن بدنه شامل زیرسپری جلو، ورودی هوا، باله و دیفیوزر عقب، حاشیه هواکشهای جانبی و جزئیات آینهها و اطراف شیشههای کناری، از همتای استاندارد متمایز شده است.
بنابر اعلام تیونر مشهور، آئرودینامیک بدنه این خودروی ایتالیایی هم بهبود یافته به نحوی که نیروی رو به بالا در محور جلو، کاهش و نیروی رو به پایین در محور عقب، افزایش یافته است.
در این میان نباید رینگهای 5 پره NF10 ساخت Vossen را فراموش کنیم، که با ابعاد 9.5x21 و 11.5x22 با تایرهای 255/30 و 335/25 در محورهای جلو و عقب نصب شده است.
مشخصات فنی فراری 296GTS نوویتک
بنابر اعلام نوویتک، ارتفاع فراری 296GTS پس از نصب کمکفنرهای اسپرت به میزان 35 میلیمتر کاهش یافته است، تا عملیات تیونینگ بدنه تکمیل باشد. البته به کمک یک دکمه، میتوان ارتفاع بخش دماغه خودرو را تا 40 میلیمتر افزایش داد. با فشردن مجدد این دکمه و یا پس از عبور سرعت از 80 کیلومتر برساعت، ارتفاع خودرو دوباره کاهش مییابد.
نوویتک علاوه بر بهبود فرآیند هوارسانی به پیشرانه، دو سیستم اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ یا اینکونل را نیز به مشتریان این خودرو پیشنهاد کرده است. هر دو اگزوز مذکور با عایق حرارتی از جنس طلای 24 عیار و دریچههای قابل کنترل همراه میشود.
به لطف تغییرات مذکور و البته عملکرد بهتر توربوشارژ در پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو، خروجی پیشرانه فراری 296GTS نوویتک با 37 واحد افزایش به 856 اسببخار رسیده است.
فراری 296GTS استاندارد میتواند ظرف 2.9 و 7.6 ثانیه به سرعت صد و 200 کیلومتر برساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت دست یابد. در واقع فقط شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت این خودرو، 0.3 ثانیه از همتای کوپه کندتر است، در حالی که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این دو مدل تفاوتی ندارد.
نوویتک از اعلام ارقام مربوط به شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت محصول جدیدش خودداری کرده است، اما با توجه به افزایش جزئی قدرت این مدل نسبت به نمونه استاندارد، احتمال دارد که شتاب صفر تا صد هم در حدود 0.1 ثانیه سریعتر باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoevolution.com