• اولين فراري برقي

عرضه در سال 2025

انتشار اولین تصاویر از فراری برقی

12 تیر 1403 15:54

فراری اواخر سال 2019 اعلام کرده بود که اولین خودرو الکتریکی خود را تا اواسط همین دهه معرفی خواهد کرد. سپس در آوریل 2021، رئیس این شرکت اعلام کرد که خودرو برقی فراری در سال 2025 از راه می‌رسد.

اکنون نسخه اولیه این محصول برقی از فراری، با یک پوشش استتاری دیده شده است. این محصول شبیه به یک هاچ‌بک بزرگ است. این خودرو در مارانلو مشاهده شده و به نظر می‌رسد بدنه آن از بدنه اصلاح‌شده مازراتی لوانته ساخته شده است. اما چراغ‌های جلویی آن شبیه به فراری روما است. رینگ‌ها نیز جدید هستند و احتمالا کاورهای هوا از آن حذف شده است.

جالب توجه‌ترین ویژگی در این محصول جدید برقی فراری، خروجی‌های اگزوز چهارگانه است که کاملا فیک هستند. آن نشان‌های زردرنگ نیز علامت خودرو برقی هستند.

البته این اولین باری نیست که اگزوزهای فیک را روی اولین محصول برقی یک خودروساز می‌بینیم. پورشه نیز اخیرا همین کار را با باکستر الکتریکی انجام داده است.

این محصول جدید برقی فراری، احتمالا در کارخانه جدیدی که اخیرا در مارانلو افتتاح شده، ساخته خواهد شد.  فراری قول داده که اولین محصول برقی آن، یک صدای اصیل داشته باشد. شایعه شده که قیمت این خودرو بیش از 500 هزار دلار است. البته مدیر شرکت این خبر را تایید نکرد. وی همچنین خبر تولید سالانه 14 تا 20 هزار دستگاه خودرو را در کارخانه جدید رد کرد.

فراری تولید خودروهای برقی را آغاز کرده، اما قصد دارد تا جایی که ممکن است محصولات با پیشرانه V12 را نیز بفروشد.

رئیس بخش بازاریابی محصول فراری اخیرا اظهار کرده که پیشرانه 12 سیلندر فراری، تا زمانی که قانونی باشد، تولید خواهد شد. اما تا سال 2030، تنها 20 درصد تولید فراری خودروهای احتراقی و بنزینی خواهد بود. 40 درصد نیز شامل خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید و 40 درصد نیز خودروهای برقی هستند.

می‌توان تخمین زد که 5 درصد از کل تولیدات سال 2026 شامل این خودرو برقی جدید فراری خواهد بود. همچنین خبرگزاری رویترز ادعا کرده، که دومین خودروی الکتریکی فراری نیز در حال ساخت و توسعه است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران