• اولين فراري برقي

عرضه در سال 2025

انتشار اولین تصاویر از فراری برقی

20 شهریور 1403 07:55

احتمالا به یاد دارید که فراری در زمان تست و بررسی پوروسانگوئه، از بدنه مازراتی لوانته استفاده می‌کرد تا طراحی ظاهری این خودرو را افشا نکند. اکنون معلوم شده، که فراری برای تست نخستین محصول کاملا برقی خود با کد F244 نیز دوباره به همین ترفند دست زده است.

به نظر می‌رسد این خودرو که اخیرا در نزدیکی کارخانه مارانللو توسط عکاسان مشاهده شده است، از نظر طول کلی و فاصله بین محورها به پوروسانگوئه شباهت داشته باشد. البته احتمال دارد که ابعاد این خودرو به پورشه ماکان برقی نزدیک‌تر باشد.

بدنه فراری F244 تحت روکش استتاری با نقوش سفید و مشکی قرار دارد. برخی قسمت‌های این روکش هم با رنگ آبی تزئین شده است. با وجود این پوشش، می‌توان مواردی شامل آینه‌های جانبی متعلق به مازراتی لوانته، فرم ستون‌های A، خروجی مصنوعی اگزوز با روکش کروم روشن و رینگ‌های مشکی را تشخیص داد.

با کمی دقت در تصاویر می‌توان دریافت که صندلی‌های F244 با پشت سری یکپارچه و همچنین پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و بخش بالایی داشبورد، به فراری پوروسانگوئه شباهت دارد. سرجیو مارکیونه چند ماه قبل از فوت در جولای 2018، گفته بود که محصولات برقی فراری از نظر صدای پیشرانه و هندلینگ به مدل‌های قبلی شباهت خواهند داشت.

به اعتقاد برخی کارشناسان، F244 از پلتفرم مشترک با بهره مند خواهد شد اما برخی دیگر معتقدند که فراری برای ساخت این مدل از یک پلتفرم کاملا جدید استفاده کرده است.

بنابر اخبار تایید نشده، فراری پس از عرضه این مدل به سراغ تولید یک مدل برقی دیگر با کد F245 خواهد رفت.

شایعات از تعیین قیمت نیم میلیون یورو معادل با 555 هزار دلار برای F244 خبر می‌دهند. این رقم به مراتب از پورشه تایکان یا ماکان برقی گران‌تر است، ولی با توجه به جایگاه فراری در صنعت خودروسازی، منطقی به نظر می‌رسد.
رولزرویس با عرضه مدل اسپکتر، از مدت‌ها پیش به بازار خودروهای برقی وارد شده است. دو برند لوکس زیرمجموعه گروه فولکس واگن یعنی لامبورگینی و بنتلی هم در حال طراحی مدل‌های برقی هستند. انتظار داریم که تولید انبوه فراری F244 از اواخر سال 2025 آغاز شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران