وداع با آئودی A4

معرفی نسل جدید آئودی A5

27 تیر 1403 18:40

پس از 30 سال حضور مداوم، اکنون آئودی A4 هم از بازار خودرو خارج می­‌شود. احتمال دارد که آئودی یک سدان جمع‌وجور برقی را جانشین این محصول کند، اما خبر قطعی این است که خانواده A5 که تاکنون در فرم کوپه تولید می­‌شد، از این به بعد جانشین A4 می‌­شود.

طراحی آئودی A5 مدل 2025

نسل جدید آئودی A5 با جلوپنجره عریض با اجزای بزرگ، دیلایت LED، چراغ‌های OLED در عقب و خروجی‌های واقعی اگزوز، چهره‌­ای جدید را به نمایش گذاشته است. بنابر سفارش مشتری، گرافیک متحرک چراغ‌ها نیز ارائه می‌شود. البته در بازار آمریکا، این ویژگی برای چراغ‌های عقب عرضه نمی­‌شود.

آئودی A5 و S5 که براساس پلتفرم PPC شکل گرفته است، در کلیه بازارها به جز ایالات متحده در فرم استیشن واگن نیز عرضه می­‌شود، اما از نسخه روباز و کوپه این مدل‌ها خبری نخواهد بود.

آئودی A5 و S5 بازار ایالات متحده، به صورت استاندارد به سقف پانوراما با شیشه دودی مجهز شده، اما نمونه قابل تنظیم در شش سطح شفافیت هم قابل سفارش است.

کابین و امکانات آئودی A5 مدل 2025

آئودی ضمن اشاره به طراحی جدید کابین A5 که با توجه به راحتی و ایمنی سرنشینان شکل گرفته، فناوری Digital Stage را نیز معرفی کرده است. این فناوری به دو نمایشگر 11.9 اینچی راننده و 10.9 اینچی سرنشین جلو (سفارشی) اشاره دارد.

علاوه بر نمایشگر لمسی 14.5 اینچی و سیستم صوتی بنگ اند اولافسن با اسپیکر داخل پشت سری صندلی، یک نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) نیز برای نخستین بار در این مدل ارائه شده است.

به لطف افزایش فاصله بین محورها، فضای پا و بالای سر سرنشینان عقب آئودی A5، افزایش یافته است.

مشخصات فنی آئودی A5 مدل 2025

تیپ پایه آئودی A5 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 268 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که خروجی را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به هر دو محور انتقال می‌­دهد. بنابر اعلام سازنده، طراحی متغیر توربین داخل توربوشارژ، به کاهش مصرف سوخت منجر خواهد شد.

آئودی S5 به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با 362 اسب­‌بخار قدرت و انتقال قدرت به هر دو محور از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، مجهز شده است. سامانه چهار چرخ محرک Quattro در این خودرو با دیفرانسیل اسپرت Quattro و مقسم گشتاور همراه می­‌شود.

بنابر اعلام آئودی، سیستم تعلیق و فرمان A5 و S5 نیز مورد بازبینی قرار گرفته است.

قیمت آئودی A5 مدل 2025

خانواده آئودی A5 از بهار یا تابستان 2025 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. قیمت پایه این خودرو در آلمان، 49,400 یورو تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران