شاخ و شانه کشیدن برای رقبا پیش از ورود به بازار

رکوردشکنی تریمی جدید از پانامرا

28 تیر 1403 20:13

پورشه پانامرا، موفق شد تا رکورد جدیدی را در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت کند.

این رکورد را قوی‌ترین تریم پانامرا ثبت کرده، که هنوز نام آن اعلام نشده است. این تریم، از یک پیشرانه V8 هیبرید نیرو می‌گیرد که توانسته تایم 7 دقیقه و 24.17 ثانیه را ثبت کند و سریع‌ترین خودرو در بخش اجرایی نوربورگ‌رینگ باشد.

محصولی که این رکورد را ثبت کرده، یک نسخه پیش تولید بوده و یک صندلی اسپرت یکپارچه برای Lars Kern، راننده خودرو، و رول‌کیج در کابین آن تعبیه شده است. پورشه هیچ اطلاعاتی را درباره پیشرانه و قدرت آن اعلام نکرده است. اما اشاره کرده که از سیستم تعلیق Active Ride خود استفاده کرده که اولین بار در پانامرا و اوایل سال جاری معرفی شد.

این پانامرای رکورددار، احتمالا دارای نام Turbo S E-Hybrid است و رینگ‌های اختیاری 21 اینچی با تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 دارد. این رینگ و تایر به طور اختصاصی برای این پلتفرم در نظر گرفته شده است.

این خودرو به یک کیت بدنه آیرودینامیکی از فیبرکربن مجهز شده، که شامل یک فلپ Gurney برای بال عقب تطبیقی چهار جهته است. پورشه ادعا می‌کند که این کیت بدنه باعث کاهش نیروی رو به بالا می‌شود و داون‌فورس بیش‎تری تولید می‌کند. البته عدد داون‌فورس اعلام نشده است.

زمانی که این پانامرا ثبت کرده، پنج ثانیه سریع‌تر از آخرین نسل پانامرا توربو S بوده و همچنین بیش از 3 ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی نوربورگ‌رینگ، یعنی مرسدس AMG GT63 S چهار در است. البته باید گفت که این پانامرا هیبرید، سریع‌ترین سدان نوربورگ‌رینگ نیست؛ بلکه رکورد سریع‌ترین سدان، دراختیار پورشه تایکان توربو جی‌تی است.

در بیانیه‌ای گفته شده که پیشرانه، آیرودینامیک، شاسی، تایرهای اختیاری و ... نقش زیادی در ثبت این تایم در پیست داشته‌اند. شاسی جدید Active Ride پورشه، سهم بزرگی در این رکورد داشته است. این شاسی باعث شده تا خودرو چسبندگی خوبی به جاده داشته باشد.

پورشه اعلام کرده که به زودی ویدیویی از ثبت رکورد را منتشر خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران