• استون مارتين والکايري AMR LMH
  • استون مارتين والکايري AMR LMH
  • استون مارتين والکايري AMR LMH
  • استون مارتين والکايري AMR LMH
  • استون مارتين والکايري AMR LMH

آماده رقابت در مسابقات WEC و IMSA

اولین تست‌های والکایری AMR-LMH

5 مرداد 1403 19:27

استون مارتین والکایری به یک خودرو مسابقه‌ای برای مسابقات استقامت تبدیل شده و برای اولین بار به پیست می‌رود. این خودرو قرار است سال آینده در مسابقات قهرمانی جهانی استقامت FIA و مسابقات IMSA WeatherTech SportsCar Championship شرکت کند.

استون مارتین ابتدا قصد داشت والکایری را به مسابقات استقامت WEC فصل 2020/2021 بفرستد. اما در فوریه 2020 این پروژه لغو شد. سرانجام در سال 2023 نظر شرکت عوض شد و با تیم کاری The Heart of Racing همکاری و شراکت کرد تا پروژه خودرو مسابقه‌ای والکایری احیا شود.

والکایری AMR-LMH اخیرا در بریتانیا مورد ارزیابی و تست قرار گرفت. این خودرو توسط Darren Turner، راننده استون مارتین، Mario Farnbacher، از تیم The Heart of Racing و Harry Tincknell، راننده  LMGTE، هدایت شد.

والکایری AMR-LMH منحصربه‌فرد است؛ زیرا اولین هایپرکاری است که به طور همزمان هم برای رقابت در مسابقات WEC و IMSA ساخته شده است.

تغییرات قابل توجهی در هایپرکار لمان، در مقایسه با نسخه جاده‌ای و نسخه AMR Pro پیست، ایجاد شده است. شکل اولیه خودرو حفظ شده، اما استون مارتین آن را با یک بال عقب بزرگ و غول‌پیکر و یک بالچه کوسه‌ای آیرودینامیکی ساخته است. همچنین نمای جلو منحصربه‌فرد بوده و تصاویری از تست اخیر آن در Donington Park نشان می‌دهد که خودرو چقدر سریع است.

وجه تمایز استون مارتین والکایری AMR-LMH، نسبت به سایر شرکت‌کنندگان در کلاس هایپرکار، پیشرانه V12 تنفس طبیعی 6.5 لیتری آن است. این خودرو بیش‌تر شبیه به یک خودرو فرمول یک کلاسیک است، تا یک هایپرکار در مسابقات استقامت مدرن. بدون شک این خودرو طبق میل طرفداران است.

رقیبان استون مارتین والکایری AMR-LMH در مسابقه استقامت، فراری، پژو، تویوتا، لامبورگینی، ب‌ام‌و، پورشه و کادیلاک هستند که موتورهای V6 و یا V8 دارند. بنابراین استون مارتین در این میان بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران