مازراتی، مانند اکثر خودروسازان، در حال آمادهسازی برای آینده است. پلتفرمها، پیشرانهها و مدلهای جدیدی در راه هستند، بنابراین وقت خداحافظی با خط تولید فعلی رسیده است. برند ایتالیایی مازراتی سال گذشته مدلهای گیبلی و لوانته را با پیشرانه 8 سیلندر متوقف کرد و اکنون نوبت کواتروپورته است که به همراه پیشرانه 3.8 لیتری توئین توربو از صحنه خارج شود.
مشخصات ظاهری مازراتی کواتروپورته Grand Finale
مازراتی کواتروپورته Grand Finale آخرین نمونه از مدلی است که دارای آخرین پیشرانه 8 سیلندر برند است. این خودروساز از برنامه سفارشیسازی Fuoriserie خود برای اضافه کردن ویژگیهای خاص به این خودرو استفاده کرده، که شامل رنگ Blu Nobile و کیت بدنه فیبر کربنی همراه با کالیپرهای ترمز از آلومینیوم برسخورده است.
مشخصات کابین مازراتی کواتروپورته Grand Finale
در کابین این نسخه خاص از مازراتی کواتروپورته، تزئینات چوبی فرمان، ستونهای A از چرم سیاه، پانلهای در به رنگ برنزه و تزئینات چوبی درها دیده میشود. لوگوی سه شاخه روی پشتسریها گلدوزی شده است و سرنشینان باید از روی رکابهایی که عبارت کواتروپورته Grand Finale روی آنها حک شده، عبور کنند. همچنین یک نشان ویژه Grand Finale در تونل مرکزی وجود دارد.
مشخصات فنی ماراتی کواتروپورته Grand Finale
زیر کاپوت، پیشرانه 3.8 لیتری 8 سیلندر توئین توربو قرار دارد که 572 اسببخار قدرت و 730 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. روی کاور پیشرانه امضای اعضای تیم Fuoriserie و مهندسینی که روی خودرو کار کردهاند، دیده میشود.
نسل ششم کواتروپورته از سال 2014 عرضه میشود، بنابراین مدتهاست که وقت خداحافظی آن فرا رسیده است. البته نسل بعدی آن در حال توسعه است، اما کوچکتر از مدل فعلی و تقریباً به اندازه گیبلی خواهد بود.
مازراتی آخرین کواتروپورته را به مالک ناشناس آمریکایی تحویل داد، همراه با یک MC20 سفارشی که نمایانگر آینده برند با پیشرانه 6 سیلندر Nettuno است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : متین فرزانه
منبع : motor1.com