جدیدترین نسخه ب ام و M2، مورد تحسین مالکان و متخصصان حوزه خودرو قرار گرفته است؛ البته نه برای طراحی ظاهری، بلکه برای هندلینگ و عملکرد آن هنگام رانندگی. اکنون نسخه مسابقهای این خودرو برای اولین بار در پیست تست شده است.
ب ام و تاکنون چندین بار نسخه موتوراسپرت M2 را نمایش داده بود؛ اما هفته گذشته این خودرو کوپه برای اولین بار به پیست آمد و تست شد. این رویداد، یک مسابقه استقامتی 4ساعته بود که در نوربورگرینگ قدیم و جدید برگزار شد.
عکسهای این رویداد در مقاله منتشر شده و همان طور که مشخص است، خودرو توسط Max Hesse و Jens Klingmann رانده شد و در طی رویداد نیز شرایط آب و هوایی بسیار نامناسب شد.
طبق گفته Motorsport-XL، این خودرو مسابقهای نتوانست رویداد را به پایان برساند و از دو خودرو پورشه کیمن و فولکسواگن گلف 7 TCR، که همگی در یک کلاس هستند، کندتر بود. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا این رویداد بیشتر برای جمعآوری اطلاعات مهندسان بخش M بود تا بتوانند نقاط ضعف جانشین M2 CS Racing را پیدا و برطرف کنند.
جزئیات فنی این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما برای اولین بار عکسهای بیشتری از خودرو منتشر شده است. طبق این عکسها، پیشرانه شش سیلندر خطی خودرو با حجم 3 لیتر، با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و دیگر آن گیربکس 6 دنده دستی قابل انتخاب برای نسخه جادهای وجود ندارد.
فضای کابین نیز ویژگیهایی مانند فرمان فیبرکربنی با پوشش آلکانتارا، دکمه کروز کنترل، دکمههای سیستم صوتی و تماس، دکمههای قرمز رنگ M1 و M2 و ... دارد.
با توجه به این که با خودرویی مسابقهای رو به رو هستیم، بنابراین رولکیج، صندلیهای اسپرت یکپارچه و تایرهای اسلیک نیز برای آن نصب شده است.
ب ام و هنوز قیمت نسخه مسابقهای M2 جدید را رسانهای نکرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com