• معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن
  • معرفي محصول ب ام و با سوخت هيدروژن

حاصل همکاری با تویوتا

عرضه خودروی هیدروژن‌سوز ب ام و در 2028

17 شهریور 1403 16:28

یک بازیکن جدید در حال ورود به بازی سوخت‌های هیدروژنی است، زیرا ب‌ام‌و تأیید کرده که قصد دارد در سال 2028 خودروی الکتریکی سلول سوختی تولید کند.

ب ام و برای به سرانجام رساندن این پروژه، همکاری خود را با تویوتا، یکی از معدود خودروسازانی که هنوز به آینده هیدروژن اعتقاد دارد، گسترش می‌دهد. در حالی که برند ژاپنی یک دهه است که Mirai را می‌فروشد، این اولین خودروی هیدروژنی ب ام و است که مردم می‌توانند آن را بخرند.

با توجه به این‌که این خودرو تا چهار سال دیگر عرضه نخواهد شد، ب ام و از ارائه جزئیات خودداری می‌کند. با این حال، گفته می‌شود مدل هیدروژنی نسخه‌ای از یک محصول موجود خواهد بود.

هر شکلی که به خود بگیرد، ب ام و متعهد به ارائه یک محصول اصیل است که با ارزش‌های برند همخوانی داشته باشد و صرفاً نسخه بازطراحی‌شده‌ای از تویوتا نباشد.

با فرض اینکه اولین خودروی هیدروژنی ب ام و بر اساس نسل بعدی X5 ساخته شود، از همان پلتفرم CLAR که نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی پلاگین استفاده می‌کنند، بهره خواهد برد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ب ام و ممکن است یک خودروی الکتریکی متعارف نیز با باتری روی همان معماری با سایر نسخه‌های X5 عرضه کند. گفته می‌شود که نسل بعدی X5 در نیمه دوم سال 2026 وارد خط تولید می‌شود و باید از روز اول شامل نسخه‌های BEV باشد.

لازم به ذکر است که سلول‌های سوختی مورد استفاده در iX5 Hydrogen توسط تویوتا تأمین می‌شوند. . این خودرو با دو مخزن 6 کیلوگرمی هیدروژن، امکان پیامیش 500 کیلومتر را دارد. پر کردن سوخت این خودرو 3 تا 4 دقیقه طول می‌کشد، تقریباً همانند یک X5 بنزینی یا دیزلی.

این ممکن است تعجب‌آور باشد، اما ب ام و از سال 1979 در توسعه خودروهای هیدروژنی فعالیت داشته است. همه چیز با مدل 520 ای آغاز شد که یک موتور احتراق داخلی اصلاح‌شده برای کار با هیدروژن داشت، فرمولی که بعدها با سدان‌های E38 و E65 مجهز به موتور 12 سیلندر در دهه 2000 تکرار شد. با این حال، کار روی موتورهای احتراق داخلی هیدروژنی سال‌ها پیش متوقف شد، زیرا مهندسان ترجیح دادند روی سلول‌های سوختی تمرکز کنند، پس از اینکه دریافتند کارایی این سلول‌ها بیشتری دارند.

در گفتگو با GoAuto در اوایل امسال، Jürgen Guldner، معاون بخش فناوری سلول سوختی هیدروژنی و پروژه‌های خودرویی گروه ب ام و، گفت:

یک مشکل بزرگ وجود دارد که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، زیرساخت سوخت‌گیری. این زیرساخت در بسیاری از نقاط جهان عملاً وجود ندارد، بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر خودرو فقط در مناطقی فروخته شود که مالکان می‌توانند خودروهای هیدروژنی خود را سوخت‌گیری کنند.

سال 2028 چهار سال دیگر است و ممکن است شبکه تا آن زمان بهبود یابد. ب ام و و تویوتا می‌گویند که به دنبال پروژه‌های منطقه‌ای یا محلی برای توسعه بیشتر زیرساخت هیدروژنی از طریق ابتکارات مشترک هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران